نام چهار ورزشکار پارالمپیکی ایران در کتاب گینس ثبت شد

© AP Photo / Vincent Thian, Poolپکن میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2022
پکن میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2022 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نام چهار ورزشکار و یک تیم پارالمپیکی ایران به عنوان رکوردداران در کتاب گینس ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر- سایت کمیته ملی پارالمپیک، سیامند رحمان، مجید فرزین، زهرا نعمتی و مرتضی مهرزاد ورزشکاران پارالمپیکی ایران هستند که نام شان همراه با  تیم والیبال نشسته ایران در کتاب گینس ثبت شده است.

سیامند رحمان در تاریخ چهارم دسامبر سال ۲۰۱۱ در دسته به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم در شارجه امارات موفق شد وزنه ۲۹۱ کیلوگرم را مهار کند و در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز با مهار وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی موفق به کسب مدال طلا شد.

مجید فرزین دیگر وزنه بردار پارالمپیکی ایران است که نام وی در کتاب رکوردها به ثبت رسیده است. این وزنه بردار دسته ۸۰- کیلوگرم در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق شد وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را بالای سر برده و مدال طلای این دسته را از آن خود کند.

 زهرا نعمتی، بانوی کماندار ایران در تاریخ ۳۰ مه سال ۲۰۱۰ در مسابقاتی که در جمهوری چک برگزار شد در ماده ریکرو موفق به کسب ۶۲۲ امتیاز شد و در پارالمپیک لندن با ۶۱۳ امتیاز به عنوان قهرمانی آن مسابقات رسید.

مرتضی مهرزاد با بلندی قامت ۲ متر و ۴۶ سانتیمتر به عنوان بلندقدترین ورزشکار تاریخ بازی های پارالمپیک در ریو ۲۰۱۶ حضور داشت.

 تیم والیبال نشسته مردان ایران هم به عنوان برترین تیم والیبال نشسته تمام ادوار پارالمپیک است که در سال های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۶ موفق به قهرمانی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала