حزب حاکم جمهوری خواه ارمنستان، پیروز انتخابات پارلمانی

© Sputnik / Asatur Yesayantsحزب حاکم جمهوری خواه ارمنستان، پیروز انتخابات پارلمانی
حزب حاکم جمهوری خواه ارمنستان، پیروز انتخابات پارلمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان نتایج شمارش آرا پارلمانی را اعلام کرد که بر اساس آن حزب جمهوری خواه حاکم با کسب ۴۹.۱۶ درصد رای به برتری رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بنا به اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان، تازه ترین نتایج شمارش آرا تا صبح روز دوشنبه ، ائتلاف زاروکیان 27،35 درصد، ائتلاف راه حل 7،78 و حزب داشناکسوتیون هم 6،58 درصد رای کسب کرده اند که با رسیدن به حد نصاب پنج درصدی آرا، به پارلمان ارمنستان راه یافته اند.
در همین حال به نوشته سایت نیوز ای ام، ادوارد شارمازانف معاون رئیس مجلس ملی ارمنستان اعلام کرد که حزب جمهوریخواه شانس تشکیل دولت جدید را دارد.
وی بیان داشت که حزب جمهوریخواه گزینه همکاری با داشناکسوتیون همکار ائتلافی دیرینه خود را بررسی خواهد کرد.
این انتخابات سرآغاز گذار از نظام ریاستی به پارلمانی براساس نتایج همه پرسی سال 2015 است و به همین دلیل از اهمیت خاصی برخوردار است.
مردم ارمنستان با شرکت در همه پرسی سال 2015 به تغییر نظام حکومتی کشور خود از ریاست جمهوری به پارلمانی رای دادند.
سال 2018 پس از پایان دوره کنونی ریاست جمهوری که اکنون بر عهده سرژ سرکیسیان است، ارمنستان با نظام پارلمانی اداره و دولت نیز از طرف اکثریت تشکیل خواهد شد.
همچنین براساس تغییرات قانون اساسی، مسئولیت های مهم در اختیار نخست وزیر قرار خواهد گرفت و رئیس جمهوری نیز از طرف 101 عضور مجلس این کشور برگزیده خواهد شد.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала