واگذاری مأموریت حضور در مرزهای جنوب‌شرق، شمال‌شرق، شمال‌غرب و بخشی از جنوب‌غرب به سپاه پاسداران

© REUTERS / farsnews.comبررسی پرتاب آزمایشی موشک بالستیک توسط ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد
بررسی پرتاب آزمایشی موشک بالستیک توسط ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسدارام ایران گفت: براساس منویات فرمانده معظم کل قوا بنا بر این شده که یگان‌های تکاور نزسا به یگان‌های نیروهای ویژه تبدیل شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم- سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره میزان آمادگی رزمی نزسا در مقابل تهدیدات گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با سایر قوای مسلح وظیفه دفاع از امنیت پایدار کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد. براساس مسئولیت‌هایی که به نیروی زمینی سپاه واگذار کردند، مأموریت حضور در مرزهای جنوب‌شرق، شمال‌شرق، شمال‌غرب و بخشی از جنوب‌غرب را به ما سپرده‌اند.

وی افزود: به‌فضل خدا با توجه به آمادگی‌هایی که نیروی زمینی داشته، نیروهای واکنش سریعی داریم که ابتدا به‌صورت تکاور بودند ولی از یک سال پیش براساس منویات فرمانده معظم کل قوا، بنا بر این شده است که نیروهای ما به "نیروهای ویژه" تبدیل شوند، مانند یگان ویژه صابرین که ما از قبل  این یگان را در اختیار داشتیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: بر این اساس، نیروها و تیپ‌های تکاور ما به نیروهای واکنش سریع، نیروی ویژه و نیروی مخصوص تبدیل می‌شوند که قادرند در زمان کمی، فراخوان و سازماندهی و آماده به جنگ شده و در کمتر از 24 ساعت به هر نقطه‌ای از کشور اعزام شوند و به اجرای عملیات پرداخته و وارد جنگ شوند.

سردار عراقی تصریح کرد: ما با آموزش‌های خیلی خوب و با ارتقای آمادگی رزم توانستیم به اهداف‌مان نزدیک بشویم اما بالابردن کیفیت همچنان ادامه دارد چون کیفیت حد و مرزی ندارد. همچنین از لحاظ کمیت هم سعی می‌کنیم امکانات و نیازمندی‌هایی را که یگان‌های واکنش سریع دارند برای‌شان تأمین کنیم. در بازرسی‌هایی هم که ستادکل نیروهای مسلح از نیروی زمینی داشته یگان‌های نیروی زمینی به‌اذعان خود این برادران، یگان‌های نزسا از توان بالا و بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала