امریکا می خواهد نفوذ ایران را در سوریه کم کند

© AFP 2023 / Nicholas KammПостоянный представитель США в ООН Никки Хейли на конференции Американо-израильского комитета по общественным связям
Постоянный представитель США в ООН Никки Хейли на конференции  Американо-израильского комитета по общественным связям - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: لازم است که فشارها را بر روسیه و ایران افزایش دهیم و نفوذ ایرانی ها را در آنجا از بین ببریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، نیکی هیلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی، مدعی شد: من با کشورهای عربی و یا کشورهای منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) در تماس هستم و آنها می گویند از اینکه می بینند که ما با ایران مقابله می کنیم خوشحال هستند. من با کشورهای مختلف در رابطه با سوریه صحبت کرده ام. ما درباره اینکه چگونه می توانیم نفوذ ایران را در سوریه بی اثر کنیم و از بین ببریم با هم صحبت کرده ایم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به این سوال گوینده شبکه که پرسید: شما و تیلرسون وزیر خارجه اعلام کرده اید که کناره گیری اسد از قدرت اولویت شما نیست. آیا ما باید اجازه بدهیم که این وضعیت ادامه پیدا کند؟گفت: اسد همیشه یک اولویت است اما یک مسئله نیست. او همچنان به عنوان مانعی برای صلح در سوریه است. این موضوعی است که دولت آمریکا عمیقا به آن اعتقاد دارد.

وی افزود: اما علاوه بر این، ما لازم است که فشارها را بر روسیه و ایران افزایش دهیم. به عنوان بخش های یک واقعیت لازم است که ما ایران را از سوریه بیرون کنیم. ما لازم است که نفوذ ایرانی ها را در آنجا از بین ببریم. ما قصد داریم که به تلاش های خود ادامه دهیم تا روسیه بداند که ادامه حضور اسد در قدرت تا چه حد خطرناک است.

هیلی در ادامه در پاسخ به این سوال گوینده شبکه که پرسید: به نظر می رسد که در سخنان شما عمل دیده نمی شود و تنها حرف دیده می شود، گفت: نه این طور نیست. عمل هم وجود دارد.

اگرشما به آنچه که ما تنها در دو ماه اخیر درباره سوریه انجام داده ایم توجه کنید به این نتیجه می رسید که ما چه اقداماتی را در این دو ماه در سازمان ملل انجام داده‌ایم. ما به روسیه هر زمانی که لازم باشد هشدار می دهیم. ما تلاش می کنیم که این موضوع را تضمین کنیم که نفوذ ایرانی را از سوریه خارج کنیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: اما ما همچنین اقدامات موثری هم انجام داده ایم.ما رفتارها و اقدامات یکجانبه ضد اسرائیل را در سازمان ملل تغییر داده ایم. ما این موضوع را تضمین کرده ایم که تمرکز هر فردی را بر روی منازعه منحرف کنیم. ما گزارش مضحکی را که اسرائیل را با یک دولت نژادپرست مقایسه می کرد، باطل کردیم و مدیر مربوط به آن گزارش استعفا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала