اول مرغ بود یا تخم مرغ ازدیدگاه دانشمندان و کاربران (عکس)

© Sputnik / Alexander Makarovاول مرغ بود یا تخم مرغ ازدیدگاه دانشمندان و کاربران (عکس)
اول مرغ بود یا تخم مرغ ازدیدگاه دانشمندان و کاربران (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معمای مرغ و تخم مرغ توسط دانشمندان کشف و به آن پاسخ علمی داده شده است ولی کاربران بسیاری نظر متفاوتی دارند.

به گزارش اسپوتنیک، پاسخ معمای مرغ و تخم مرغ که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است به شدت مورد توجه کاربران واقع شده است. تخم مرغ و مرغ معمایی رایج است که معمولاً به این شکل بیان می‌شود که "کدام نخست بوده است، مرغ یا تخم مرغ؟». این مسئله برای فیلسوف‌های باستان، آغازگر سوالاتی درباره نحوه پیدایش جهان بوده است.
آیا تاکنون به این سوال خنده دار اما جالب فکر کرده اید که ابتدا مرغ به وجود آمده یا تخم مرغ؟
این معما که سال های زیادی ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است، آنها را بر آن داشته تا بتوانند با دلایل علمی ‌و منطقی جواب سوال را پیدا کنند.
آقای دکتر کوین فریمن از دانشگاه Sheffield به عنوان سخنگوی تیم تحقیقاتی که اعضای آن شامل محققین دانشگاه های Sheffiled و Warwick می‌باشد، در پاسخ به این سوال معما گونه اظهار می کند که زمانی که مشغول بررسی مراحل تشکیل پوسته تخم مرغ با استفاده از یک ابر رایانه به نام "HECToR" بودیم، دریافتیم که یک پروتئین به نام ovocledidin-17 در مرحله تشکیل پوسته تخم مرغ نقش حیاتی دارد.

این پروتئین سرعت تشکیل پوسته تخم مرغ را بالا می‌برد و در زمان اتمام واکنش های پیدایش، خود بدون تغییر باقی می‌ماند. تشکیل پوسته تخم مرغ بدون وجود این پروتئین غیر ممکن می‌باشد. گفته شده است که در بدن مرغ ها این پروتئین موجود است بنابراین گروه تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که مرغ قبل از تخم مرغ به وجود آمده است.
یکی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام، پس از حل این معما عکسی با مضمون وجود تخم مرغ قبل از پیدایش مرغ به اشتراک گذاشته است. بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی نسبت به این دستاورد علمی وکنش نشان دادند.

#تانیش_گرافیک #چالش #اول_مرغ_بوده_یا_تخم_مرغ

Публикация от طراحی،چاپ و تبلیغات (@tanish.graphic) Мар 6 2016 в 5:57 PST

یکی از کاربران معتقد است که با حل این معما، ‌ذهن عده زیادی را از این مشغله دایمی که ابتدا مرغ به وجود آمده و یا تخم مرغ آزاد کرده است و شاید حالا با فراغت خاطر بیشتری بتوانند نیمرو بخورند.
کاربران دیگری در شبکه اجتماعی توییتر معتقدند که اساسا طرح چنین سوالاتی از اساس صحیح نیست ولی به هر حال علم برای این سوال هم جواب پیدا کرده است.

برخی از کاربران بر این عقیده اند که مرغ و تخم مرغ هردوشان توسط خداوند خلق شده اند. کاربرانی نیز عقیده دارند که بر اساس تئوری داروین، خود مرغ هم در اثر پروسه تکامل موجودات زنده به شکل امروزی مرغ درآمده است و پرسیدن این سوال به کل اشکال دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала