چه کار کنیم تا ماهی قرمز عید بیشتر عمر کند؟

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh خرید سال نو در ایران
خرید سال نو در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماهی قرمز سفره هفت سین می تواند سالها بیش از آنچه که به نظر می رسد عمر کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماهی های سفره هفت سین (ماهی طلایی) با توصیه های سازنده ای توسط کاربران داده می شود می تواند بیش از 10 سال عمر کند. برخی از این ماهی ها اگر در شرایط درست از آنها نگهداری شود، می توانند از ٢٠تا٤٠سال نیز عمر کنند.
اخبار مربوط به نگهداری صحیح از این ماهی ها روز به روز توسط کاربران بیشتری به اشتراک گذاشته می شود که با پیروی از این توصیه ها می توان ماهی عید را سالها در سفره هفت سین داشت.
آب:
از مهمترین موارد که منجر به مرگ ماهی می شود می توان به کلر کشنده موجود در آب لوله کشی شهری اشاره نمود. برای این کار اجازه دهید تا یک شبانه روز آب در ظرفی بماند تا تمام کلر آن خارج شود.
در زمان عوض کردن آب ماهی، مقداری از آب قبلی ماهی را در آب جدید اضافه کنید. ماهی در آب باکتری های تولید می کند که برای زندگی اش در آب نیاز دارد و با هربار عوض کردن، او مجبور می شود باکتری های جدید تولید کند و این موضوع منجر به کم شدن طول عمر ماهی می شود.

ظرف:
از ایجاد شوک به ماهی خودداری کنید. هر عملی که تغییر ناگهانی در دمای آب ایجاد کند،یا ضربه زدن به شیشه احتمال مرگ ماهی شما را بالا میبرد، ترجیحا در جایی دور از رفت و آمد و نورگیر تنگ ماهی را قرار دهید. اجازه ندهید اب ماهی گرم و یا از اکسیژن خالی شود. به سطح آب آمدن ماهی به دلیل کمبود اکسیژن استبرای این کار می توانید از یک پمپ هوا کوچک استفاده کنید. سعی کنید از تنگ های بزرگ با سطح باز استفاده کنید، حتما از تنگ شیشه ای استفاده کنید چرا که جذب نور حیاتی است.

 
غذا:
برخی فکر می کنند که ماهی به غذا نیازی ندارد و مواد مغذی را از آب میگیرد. باید گفت که موضوع به اشتباه جا افتاده است و ماهی تنگ نیز به وعده های غذایی مرتب نیاز دارد. بهتر است از غذاهای مخصوص ماهی استفاده شود.
بسیاری از کاربران بر این عقیده اند که با رعایت این چند مورد ساده می توانید سلامت ماهی خود را برای سالیان سال تضمین کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала