گزارش و تحلیل

افزایش خطر روسیه

© AFP 2023 / Joerg Carstensenسرویس اطلاعات فدرال آلمان
سرویس اطلاعات فدرال آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سرویس اطلاعات فدرال آلمان از « خطر رو به افزایش روسیه» صحبت کرد.

برونو کال  رئیس سرویس اطلاعات فدرال آلمان — BND-  با صحبت در باره « خطر رو به افزایش روسیه» افزود که  منظور  افزایش قدرت نظامی روسیه نیز هست.

کال در  مصاحبه با هفته نامه « اشپیگل»  گفت: «  خطر روسی افزایش یافته است.  از اینرو به آن توجه جدی مبذول می داریم.  این فقط یک خطر تبلیغاتی نیست  بلکه بازگشت  موضوع تسلیحات متعارف به دستور روز است».

وی در ادامه گفت که در باره «  عرصه نظامی و تسلیحات» صحبت می شود. « روسیه  قدرت نظامی خود  را در  مرزهای غربی دوبرابر کرده است که فقط شامل سامانه « اسکندر» نیست.  تعداد زیادی  وسایل هوایی و تسلیحات متعارف  در شبه جزیره کریمه مستقر شده اند.  اینها را نمی توان به عنوان دفاع در مقابل غرب دانست، بلکه باید به عنوان خطر بالقوه درنظر گرفته شوند».

پاول سویاتِنکوف کارشناس سیاسی  معتقد است  که سخنان ریاست سرویس اطلاعات فدرال آلمان  در یک ردیف با اعلامیه های  مربوط به گویا دست داشتن «هکرهای روسیه»  در  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  قرار دارد.  اما سرویس اطلاعات آلمان  بطور اساسی تری به این موضوع برخورد کرده است.

پاول سویاتِنکوف در مصاحبه با « اسپوتنیک» در این خصوص گفت: در غرب به ترساندن روسیه عادت دارند و  آلمانی ها  نیز به کاربرد این  وسیله اجتماعی  پیوستند  و حالا  نه فقط از «  هکر های وحشتناک روسیه» ، بلکه «  سربازان» صحبت می کنند.  در عین حال،  سرویس  اطلاعات آلمان  نه تنها پخش نوعی  اطلاعات نادرست از طریق رسانه ها را به آزمایش گذاشت، بلکه  اساسی تر به این موضوع برخورده  کرده  و روسیه را متهم کرده است. اما  یک نکته مهم  از نظر آنها دور مانده است:  تمام آنچه روسیه در کالینینگراد و شبه جزیره کریمه انجام می دهد پاسخ به گسترش  ناتو به سوی شرق است».

کارشناس روسیه بعید نمی داند که  سرویس های اطلاعاتی آلمان  با استفاده از این ابزار خواهان دستیابی به  افزایش  مخارج نظامی  هستند و از اینرو اهالی کشور را برای این موضوع آماده می کنند.

—  احتمال آن می ورد  که ترساندن مردم با « خطر روسیه» یک هدف را  در نظر داشته باشد- آمادگی افکار عمومی برای افزایش مخارج نظامی  آلمان.  زیرا آمریکا  خواهان افزایش مخارج نظامی  است. اگر بتوانند با « خطر روسیه» زمینه را آماده کنند، شاید بتوانند طرح افزایش  مخارج نظامی را در مجلس آلمان به بررسی بگذارند.  علاوه بر آن، آلمان  بطور سنتی  رقیب ژئوپلیتیکی  روسیه  می باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала