آژانس خبری TASR اسلواکی تحت فشار دولت، قرارداد خود با اسپوتنیک را فسخ نمود

© Sputnik / Igor Russak /  مراجعه به بانک تصاویر آژانس TASR اسلواکی با فشار دولت، قرارداد خود را با اسپوتنیک را فسخ نمود
آژانس TASR اسلواکی با فشار دولت، قرارداد خود را با اسپوتنیک را فسخ نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چندی پیش، آژانس خبری-رادیو اسپوتنیک و یکی از بزرگترین آژانس های خبری کشور اسلواکی (خبرگزاری TASR) ، نخستین تفاهم نامه همکاری بین یکدیگر را به امضاء رساندند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این تفاهم نامه، طرفین در خصوص موضوعاتی چون تبادل منابع اطلاعاتی به زبان انگلیسی، همچنین توسعه طرح های مشترک با هدف تقویت روابط بین روسیه و اسلواکی به توافق رسیدند.
اما تنها یک روز پس از امضای تفاهم نامه همکاری "آژانس خبری-رادیو اسپوتنیک" و "خبرگزاری TASR"، خبر انجام مراحل فسخ این قرارداد از سوی خبرگزاری تاسر منتشر گردید.
به گزارش اسپوتنیک، یاروسلاو رزنیک رئیس آژانس خبری "تاسر" از سوی کمیته فرهنگ و رسانه های پارلمان اسلواکی فراخوانده شد تا در خصوص امضای قرارداد خود با خبرگزاری اسپوتنیک به این کمیته توضیح دهد. در نهایت پس از این ماجرا، خبر فسخ قرارداد خبرگزاری تاسر با اسپوتنیک منتشر گردید.
در عین حال، بسیاری از رسانه های بزرگ خبری کشورهای چک و اسلواکی به انتقاد از خبرگزاری "تاسر" بابت امضای قرارداد با "خبرگزاری کرملین" پرداختند.
خبرگزاری اسپوتنیک در واکنش به این خبر اعلام نمود: «مسلما" اتحادیه اروپا به طور سیستماتیک از آزادی بیان جلوگیری می نماید و تلاش خود را برای تسلط بر منابع خبری به خرج می دهد. مدیران خبرگزاری تاسر بار دیگر تایید نمودند، حکومت اسلواکی به پایگاه های خبری کشور دستور دوستی و یا دشمنی با دیگران را می دهد.
خاطر نشان می سازیم، در طول مذاکرات خبرگزاری تاسر با اسپوتنیک، مدیران خبرگزاری تاسر هیچ شک و تردیدی در خصوص قابلیت اطمینان و حرفه ای بودن اسپوتنیک به خود راه ندادند. سخنان یاروسلاو رزنیک مدیر آژانس خبری تسار در طول مذاکرات فوق، خود دلیل محکمی بر این امر می باشد. به گفته رزنیک: "خبرگزاری تسار همواره به دنبال همکاری با رسانه های قابل اطمینان خارجی می باشد"".
شایان ذکر است، خبرگزاری اسپوتنیک بارها از سوی مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا در انجام فعالیت های قانونی خود به محدودیت دچار شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала