گزارش و تحلیل

محقق نظامی در باره پدافند هوایی آمریکا: بچه‌ها، شما بر لبه تیز شمشیر قرار گرفتید

© AFP 2023 / Wojtek Radwanskiکاروان نظامی آمریکا و انگلیس وارد لهستان شد
کاروان نظامی آمریکا و انگلیس وارد لهستان شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان روسیه در باره خطراتی که سیستم آمریکایی پدافند موشکی در بر دارد تعریف کردند. به گفته ژنرال ویکتور پوزنیرهیر معاون اداره کل ضربتی ستاد کل روسیه، اعمال واشنگتن نه تنها مسابقه تسلیحاتی را تحریک کرده بلکه امنیت ماهواره های مستقر در فضا را به مخاطره می‌اندازد

وی افزود: روسیه به ناچار دست به اقدام های جوابیه خواهد زد ولی در نتیجه «جهان امنتر نخواهد شد». نظامیان می‌گویند که در 2022 تعداد موشک های موجود در تسلیح آمریکا بیش از یک هزار تا خواهد بود

به گفته ژنرال ویکتور پوزنیرهیر، وسایل پدافند موشکی آمریکا در حال حاضر هم می‌توانند موشک های بالیستیک روسیه و چین را رهگیری کنند و در حکم خطر به نیرو های هسته ای استراتژیک مسکو و پکن می باشند. در آینده این امکانات فقط افزایش خواهد یافت.

معاون اداره کل ضربتی ستاد کل روسیه اعلام کرد که سیستم آمریکایی با خطراتی که در جهان وجود دارند متناسب نیست.

آندره گولواتیوک عضو هیات رییسه انجمن سراسری «افسران روسیه» در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک گفت که تمام اساس ها هست ظن این را داشته باشیم که هدف سامانه پدافند موشکی آمریکایی در حال استقرار در اروپا روسیه است. وی گفت:

«اگر یادتان باشد، این داستان وقتی شروع شد که آمریکایی ها به بهانه خطر سلاح هسته ای ایران سیستم‌های پدافند موشکی خود را در رومانی و لهستان مستقر می کردند. اگر به مسافت و سرعت پرواز موشک نگاه کنیم می‌بینیم که توماهاکی پرتاب شده از رومانی می‌تواند در طول یک ساعت به مرکز مسکو برسد. طبعا شک می‌کنیم که هدف این سیستم‌ها ایران یا روسیه باشد».

به عقیده این محقق، آمریکا به بازی خطرناکی دست زده است. وی در ادامه گفت:

«نیروهای مسلح روسیه، نیروی هوافضا و پدافند هوایی این کشور دائماً موقعیت را رصد می‌کنند و شرکای آمریکایی ما باید بدانند که بچه‌هایشان در لبه تیز شمشیر قرار گرفتند و هر لحظه می‌توانند از این لبه به این یا آن سو بیفتند. نباید با موشک های هسته یا نیمه هسته ای بازی کرد».

گفتنی است که آمریکا بیش از ده سال است که روی ایجاد سیستم پدافند موشکی کار می کند. مسکو چند بار اعلام کرده است که این سیستم‌ها پایه‌های امنیت استراتژیک را متزلزل می کنند. دولت دونالد ترامپ پیشتر تأیید کرده که قصد دارد کار ایجاد پدافند موشکی را ادامه دهد و هدف آنرا ایران و کره شمالی اعلام کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала