گزارش و تحلیل

آمریکا شناس: محافل سایسی آمریکا،زمینه تظاهرات گسترده مردم را آماده می سازد

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisПрезидент США Дональд Трамп
Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا شناس دمیتری میخیف بر این عقیده است که فشار محافل سیاسی روی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز بروز بیشتر خواهد شد.

کارشناس مزبور در مصاحبه با رادیو Sputnik از احتمالات توسعه اوضاع در این کشور تفسیری کرده که خدمت شنوندگان تقدیم می گردد:


"شستشوی دامنه دار مغزی اهالی آمریکا در جریان است. اولاً گفته می شود که ترامپ، رئیس جمهور قانونی نیست. ثانیاً، برکناری وی گویا اجتناب ناپذیر است. هر چیزی که ترامپ می کند، علیه منافع مردم است. مثلا بودجه برنامه های اجتماعی کم می شوند، اعانه بیکاری یا مدد معاش کثرت پیدا می کند. مغز اهالی را به شستشو قرار داده کوشش دارند تفهیم نمایند که رئیس جمهور مناسب را انتخاب نکرده اند. ولی مأیوس نشوید سیستم مقننه آمریکایی در صورت چنین اشتباه، اجازه برکناری وی را بعید نمی داند. به این خاطر شستشوی مغزی اهالی و فراخوانی به تظاهرات در جریان است".


به عقیده کارشناس مزبور، محافل سیاسی با جلب و جزب تعداد حد اکثر افراد، به هجوم فعال بر مواضع رئیس جمهور آمریکا آمادگی می گیرد. کارشناس مزبور در این مورد می گوید: 


به نظرم، به هر صورت تظاهرات توده ای اجتناب ناپذیر است. اما نتیجه آن چه خواهد شد، اساس ترین سوئال روز است. ولی آن چیزی که عیان است آمادگی و فراخوانی علنی محافل سیاسی به تظاهرات از یک طرف و دعوت کردن تاجران به سرمایه گذاری این جریان از طرف دیگر بسیار آشکار است. می دانیم سایت ها هست که وجه را برای این کار می پذیرند و سرمایه گذاران هستند که از این جریان پشتی بانی می نمایند. به هر حال تدارک دیده می شود".


کارشناس علم سیاسی فید می نماید که چنین وضع در تاریخ معاصر ایالات متحده آمریکا سابقه ندارد. مصاحب مزبور در اخیر تفسیر خود می گوید: 


"اولین دفعه در تاریخ ایالات متحده آمریکا، رئیس جمهور و محافل سیاسی مثل پنبه و آتش، متضاد و ناسازگاراند. و این تضاد کم نشده برعکس در حال توسعه و تشدید است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала