گزارش و تحلیل

جشنواره « آرت-آوراگ» روسیه

© Sputnik / Pavel Lisitsynنقاشی رو دیواری
نقاشی رو دیواری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خارجیان فضای آبی را به پلتفرم هنری مبدل می سازند.

 طی شش سال  از اولین جشنواره « آرت — آوراگ» در « ویکس» (شهری واقع در حاشیه « رود ولگا»)، این فستیوال برای خانواده ها  به یک پدیده فرهنگی شهر مبدل شده است و  از اهداف مهم و معنای عمیقی برخوردار شده است.  جشنواره سال جاری از  16 تا 18  ماه ژوئن برگزار خواهد شد  و رویدادهای آن  زیاد و جالب خواهند بود.

 تاریخ فوق الذکر  — تاریخ رسمی برگزاری جشنواره است  اما در واقع  جشنواره از همین حالا شروع شده است: در « ویکس»  برنامه های  آموزشی  در باره اصول فرهنگ مدرن جریان دارد.  اما رویداد اصلی در تابستان برگزار خواهد شد:  همه چیز با موضوع فستیوال — « آکواتوریا» (فضای داخل دریاچه) مطابقت خواهد داشت.  شرکت کنندگان باید   یکی از ذخایر آبی مهم شهر —  برکه « ویکسون بالایی»  به مساحت  تقریبا 300 هکتار را به یک پلتفرم هنری مبدل سازند.

آرشیتکت های مشهور جهان 5 قایق  خواهند ساخت. پارک شناور نیز ساخته خواهد شد  که نه فقط  نمایش هنر معاصر خواهد بود  بلکه یک وسیله حمل و نقل  گردشی نیز خواهد بود.  یکی از آن ها بر طبق پروژه  ساکنان محل ساخته خواهد شد.

سوژه اصلی این جشنواره، رسم بزرگترین  نقش رو دیواری  به مساحت 10 هزار مترمربع خواهد بود که میشا  موست آن را خواهد کشید.  این تصویر روی یکی از دیوارهای  کارخانه متالورژی « ویکسون»  رسم خواهد شد که یکی از مدرن ترین  کارخانه های جهان است.

 میشا در توضیح گفت: « در طراحی  این نقش من از پروژ « آینده گذشته» الهام گرفتم  که مجموعه  مجازی در باره  درک آینده  در فواصل زمانی جداگانه است.  من سعی می کنم  افکار محققی را  که سعی می کند  تصویر  جامعه آینده را  خلق کند به نمایش بگذارم.  من شش واقعیت کارخانه « ویکسون» را در طرح خود شامل کردم.  اگر به نقش رو دیواری از سمت  چپ به راست نگریسته شود، می توان پیشرفت سوژه   را درک کرد:  از کوچک به بزرگ، از پژوهش به خلاقیت ، از ایده به  نتیجه.  بدین ترتیب سعی کردم یک فیلم کوتاه بر دیوار  نقش کنم».

یکی دیگر از نکات جالب  جشنواره،  پروژه « آرت کوچه» است که شرکت کنندگان جشنواره سعی می کنند  کوچه و محله های مسکونی  را  زیبا سازند.  این یک تجربه بسیار  جالب است  وقتی ساکنان محل همه به  زیباسازی محله خود و تبدیل  محیط عادی زندگی به  یک پلت فرم هنری که با موازین  زندگی همخوان است  می اندیشند.

در سال جاری، خانه نقاشان در « ویکس» گشایش خواهد یافت  که نقاشان مدرن در آنجا به خلق آثار خود خواهند پرداخت. اینها بخشی از  برنامه های جشنواره است  که به سطح جدیدی  صعود کرده است  و چشم انداز های بیشتری در مقابل آن  گشوده شده است.   شخصیت های  مشهوری مانند  سابین چاگین ، یولیا بیچکووا ، آنتون کاچورکین ، سویات مورونوف  سازماندهندگان این جشنواره هستند و معتقدند که این جشنواره سال ها به موجودیت خود ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала