گزارش و تحلیل

شویگو حجم صادرات تسلیحات روسیه را اعلام کرد

© Sputnik / Mikhail Klimentievسخنان شویگو درباره راستای همکاری نظامی روسیه و چین
سخنان شویگو درباره راستای همکاری نظامی روسیه و چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در سخنرانی افتتاحیه در دومین همایش سراسری جوانان روسیه در مؤسسه مناسبات بین‌المللی مسکو با عنوان «همکاری های بین‌المللی نظامی- سیاسی و نظامی- اقتصادی: گرایش های معاصر» اعلام کرد که روسیه با فروش محصولات نظامی به بیش از 60 کشور از نظر صادرات تسلیحات و تکنیک نظامی جای دوم را در جهان اشغال کرده است

شویگو گفت:

«می خواهم اشاره کنم که ما در دهه اخیر توانستیم صادرات نظامی را به صورت قابل ملاحظه افزایش دهیم. کشور ما در حال حاضر در بازار جهانی تسلیحات جای دوم را اشغال کرده و با اطمینان از فرانسه، آلمان و انگلیس سبقت جسته است. هر سال بیش از 60 کشور مخصولات نظامی ما را خریداری می کنند. درآمد حاصله از فروش محصولات واحد های نظامی — صنعتی روسیه از 13 الی 15 میلیارد دلار است.

شویگو تأکید کرد که روسیه کوشش می‌کند که جغرافیای همکاری‌های بین‌المللی نظامی — فنی آن گسترش یابد.

وزیر روسیه خاطرنشان کرد:

«در جنوب آسیا، منطقه آسیا و اقیانوسیه و در خاور دور به بازار های هند، چین، ویتنام، مالزی، اندونزی، میانمار، بنگلادش و تایلند تکیه می شود. با کشور های آمریکا لاتین و حوزه کارائیب نیز مشارکت فعالانه داریم».

وزیر دفاع یادآوری کرد:

«تعامل با کشور های اروپا به ابتکار خودشان از مارس 2014 به حال انجماد در آمده است».

شویگو در پایان اظهار داشت:

«کلاً می‌توان گفت که با وجود یک تعداد از عوامل منفی، همکاری نظامی — فنی فدراسیون روسیه با کشور های خارجی از چشمانداز خوب برای گسترش فزاینده آتی برخوردار است».

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала