بيانه های مهم ويتالي چورکين

© AP Photo / Richard Drew, Fileبیانیه روسیه در باره حلب در شورای امنیت سازمان ملل بلوکه شد
بیانیه روسیه در باره حلب در شورای امنیت سازمان ملل بلوکه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاري اسپوتنيک، بيانيه هاي مهم ويتالي چورکين طي سالهاي اخير را منتشر نمود

 

  • درباره اوضاع در جنوب شرق اوكراين

 

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
نمايندگان کشورهاي مختلف، درگذشت ويتالي چورکين نماينده دائم روسيه در سازمان ملل متحد را تسليت گفتند
همكار فرانسوى يك اصطلاح بسيار خوب به كار برد — واقعيت مجازى. من هم زمانى كه سخنرانى بعضى از همكاران را درباره اوضاع در جنوب شرق اوكراين در آوريل ٢٠١٤مى شنيدم، اين اصطلاح در سرم بود.

 

 

 

  • مناسبات روسیه با ایالت متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی

 

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به سخنرانی سامانتا پاور نماینده دائم آمریکا در این سازمان واکنش نشان داد. سامانتا پاور در حین سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در دسامبر 2016، روسیه را مقصر اصلی بحران شهر حلب معرفی نمود. ویتالی چورکین در پاسخ به اظهارات ایشان چنين اظهار نمود: "به عقیده من، سخنرانی نماینده ایالت متحده آمریکا بسیار عجیب می آید، وی به گونه ای سخن می گوید، گویا "مادر ترزا" است. به یاد بیاورید، شما نماینده چه کشوری هستید! به سابقه کشور خود رجوع نمایید، سپس شروع به تجزیه تحلیل اخلاقی نمایید، یا استدلال برتری بیاورید".

 

 

  • درباره اوضاع سوریه

 

در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اوت ۲۰۱۶ ، پس از حمله ی هوایی ائتلاف به سرکردگی آمریکا به منطقه ی مسکونی در شهر منبیج سوریه: « ما برای بار دوم اوضاع بشری در سوریه را بررسی می کنیم، اما حتی کلمه ای در خصوص این حوادث با شرکت ائتلاف نشنیده ایم. می خواستم از همتاهای غربی خود بخواهم ، از سخنان خود بکاهند و بیشتر به آینه بنگرند، در کارهایتان و اعمال شرکایتان واکاوی کنید. آنوقت است که تراژدی ها از جهان رخت برمی بندند.» در ژانویه سال ۲۰۱۷: « برخی اعضای شورای امنیت، که مستقیما بگوییم، به تولد درگیری در سوریه کمک کرده اند و تا به امروز بر این آتش دامن می زنند، در وضعیتی نیستند که از آرمانهایشان برای سرنگونی دولت حاکم در سوریه بگذرند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала