تکرار تحریم های ضد بشری ایالات متحده بر علیه ایران

© Fotolia / mimonقرص و دارو
قرص و دارو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیربهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی ایران درباره تحریم برخی تجهیزات پزشکی توسط امریکا گفت:تحریم این تجهیزات به کشور توسط امریکا یک کارضد بشری است زیرا اکثر این تجهیزات کاربرد تشخیصی و درمانی دارند و ورود این کالاها به فهرست دریافت مجوز خاص، جز به خطر انداختن سلامت مردم پیام دیگری ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا- دکتر رسول دیناروند ضمن بیان این مطلب افزود: اینکه صادرات کالاهای امریکایی نیاز به مجوز خاصی به نام اُفک از امریکا را دارند، چیز جدیدی نیست و همواره وجود داشته است.

وی گفت: در دوران پسابرجام و درسال گذشته (2016) دولت امریکا برخی از کالاها را وارد فهرستی کرد که نیازی به گرفتن مجوز یا اُفک لایسنس نداشت و بسیاری از این تجهیزات پزشکی و کالاهای دیگر از این فهرست خارج شد.

دیناروند افزود: هم اکنون دولت جدید امریکا مجددا برخی از تجهیزات پزشکی را که قبلا اجازه داده بود که بدون مجوز اُفک لایسنس به ایران صادرات شود، به فهرستی که نیاز به مجوز خاص دارد، برگردانده است.

وی درادامه گفت: کاری را که حدود یک سال گذشته آزاد کرده بودند مجددا به فهرست تحریم هایشان برگردانده اند.

معاون وزیربهداشت با بیان این که قبلا نیز این تجهیزات و کالاها توسط شرکت های ایرانی با دردسرتامین می شد و قاعدتا با این تحریم های جدید نیز کارسخترمی شود، افزود: ولی این که کشور ما دچار بحران شود و یا سلامت مردم به خطر بیافتد قطعا اتفاق نخواهد افتاد.

دیناروند با بیان اینکه ایران قبلا نیز سابقه تحریم را داشته است، گفت: شرکت های تامین کننده این تجهیزات مسیرهای جایگزین را می توانند پیدا کنند.

وی افزود: تحریم این کالاها یک کار ضد بشری است زیرا اکثر این تجهیزات کاربرد تشخیصی و درمانی برای بیماری ها دارد و ورود این کالاها به فهرست دریافت مجوز خاص، جز اذیت مردم و به خطر انداختن سلامت آنان پیام دیگری ندارد.

معاون وزیربهداشت درپایان تاکید کرد که برای ورود این تجهیزات به کشور مسیر های جایگزین وجود دارد و جای نگرانی برای سلامت مردم نخواهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала