دوران معافیت از مالیات در عربستان به سرآمد

© REUTERS / Faisal Al Nasserدوران معافیت از مالیات در عربستان به سرآمد
دوران معافیت از مالیات در عربستان به سرآمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه گاردین در گزارش امروز خود به تداوم بحران اقتصادی و مالی در عربستان اشاره کرد و نوشت: دوره زندگی معاف از مالیات در این کشور به سرآمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه گاردین نوشت: درپی موافقت هیئت وزیران عربستان با وضع مالیات بر ارزش افزوده، دوره زندگی معاف از مالیات برای سعودی‌ها به سر آمد.
این روزنامه افزود: صندوق بین المللی پول به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توصیه کرده است که برای جبران زیان های ناشی از کاهش قیمت های نفت، مالیات بر ارزش افزوده را وضع کنند.
به نوشته خبرگزاری دولتی عربستان، هیئت وزیران سعودی روز دوشنبه توافقنامه واحد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات گزینشی (مالیات بر کالاهای زیان آور) کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را تصویب کرد.
عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را از سه ماهه اول سال 2018 میلادی روی همه کالاها به استثنای 100 کالای اساسی اعمال خواهند کرد.
وزارت دارایی عربستان روز چهارم ژانویه اعلام کرده بود که به دنبال اجرای مالیات بر کالاهای گزینشی در آوریل آینده است.
میزان مالیات بر کالاهای گزینشی بویژه کالاهای زیان بار برای سلامتی انسان نظیر مواد دخانی تا 100 درصد و نوشابه های گازدار تا 50 درصد و نوشابه های انرژی زا تا 100 درصد بالغ خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала