فرمان ترامپ فقط برای مسلمانان نیست

© AP Photo / Alex BrandonПрезидент США Дональд Трамп во время телефонного разговора в Овальном кабинете Белого Дома
Президент США Дональд Трамп во время телефонного разговора в Овальном кабинете Белого Дома - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمان ترامپ در خصوص منع ورود مهاجران هفت کشور نامبرده به معنای تبعیض علیه مسلمانان نیست

والید فارس مشاور رییس جمهور ترامپ در امور سیاست خارجه در زمان کمپین پیش از انتخابات اظهار کرد که فرمان ترامپ در خصوص منع ورود مهاجران هفت کشور نامبرده به معنای تبعیض علیه مسلمانان نیست، بلکه هدف وی حفظ امنیت کشور در مقابل ورود تروریست هایی است که در قالب پناهجو به کشور وارد می شوند.

فارس در ادامه می گوید: «واضح است که تدابیر اتخاذ شده توسط ترامپ نمایندگان دین یا نژاد یا حتی گروه قومی مشخصی را هدف قرار نداده و حتی علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی نیست.

ترامپ تصمیم گرفته با تروریسم مبارزه جدی انجام دهد. استراتژی وی به این صورت است که جلوی تروریست هایی که در لباس پناهجو وارد می شوند را بگیرد. امروز کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان و سایر کشورها از این قضیه در عذاب هستند».

گفتنی است که جمعه گذشته ترامپ فرمانی مبنی بر «دفاع از کشور در مقابل ورود تروریست های خارجی» امضا کرد که به مدت 90 روز ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، لیبی، سوریه، سومالی و سودان را ممنوع کرده و همچنین جلوی ورود همه پناهجویان را به مدت 120 روز گرفته، تا مدت نامعلوم ورود پناهجویان سوری به امریکا را ممنوع می کند. این فرمان با اعتراضات خیابانی و بحث و اختلافات حقوقی همراه شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала