گزارش و تحلیل

خلبان نظامی: بالگرد و جنگنده های روسی در فضای سوریه شاهکار می کنند

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyВертолет Ка-52 "Аллигатор" во время боевой операции в окрестностях освобожденного от боевиков города Эль-Карьятейн
Вертолет Ка-52 Аллигатор во время боевой операции в окрестностях освобожденного от боевиков города Эль-Карьятейн - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه ایزوستیا می نویسد که بالگرد های کا-52 موسوم به "آلیگاتور" و جنگنده شکاری سوخو-25 که اسم عامیانه اش"گراچ" است شامل گروه جنگنده ها می شوند که در آزاد سازی شهر تَدمُرُ از چنگ داعش صهیم هستند. حضور جنگنده های روسی، به تقویت توان آتشی بر مواضع شبه نظامیان منجر خواهد شد.

طبق داده های منبع روزنامه ایزوستیا در محافل نظامی روسیه، در میدان نبرد بالگرد همراه با جنگنده شکاری، جفت و جزم عمل خواهند کرد. به گفته منبع، چنین عمل جفتی، ترکیبی از امکانات کشفی و توان ضربتی بالا برخوردار است. محض چنین عملیات جفتی هوایی، عامل جبران امکانات ناکافی ضربتی توپخانه سوری و تأمین مؤثر پشتیبانی نیروهای در حال هجوم دولتی به تدمراست.
نیروهای دولتی سوری 11 دسامبر 2016 مجبور به عقبنشینی از تدمر شدند. در حمله به شهر تدمر داعش از تروریست های انتحاری کار گرفته است. ارتش و نظامیان مردمی میهن دوست پیش از عقب نشینی توانستند اهالی را از شهر تخلیه کند.
به قول سرتیب ولادیمیر پوپوف، خلبان مفتخر نظامی روسیه و معاون سردبیر مجله "آویاپانوراما" ،عمل جفتی بالگرد کا-52 و سوخو-25 در آزادسازی تدمر، یکی از روشهای تاکتیکی هست که می توان از آن برای ارتقاع موثریت هوانوردی بالگردی وکمپلکس ضربتی هواپیمایی استفاده کرد. ریشه سخن را به خلبان با سابقه روسی می دهیم که در مصاحبه با رادیو Sputnik امکانات محاربوی را مورد تفسیر قرار داده است: 


"منظور از عملکرد جفتی بالگرد و جنگنده سوخو-25 ، کاربرد و بازده تجهیزات مدرن هدف یابی و رویاتی کا-52 و ضربات مؤثرانۀ موشکی سوخو-25 از حالت شیرجه یا بخش مرئی افق بعد دریافت اطلاعات دقیق از هدف می باشد. مثلا بالگرد دارای هدفگیر راداری و سنسور اشعۀ مادون قرمز می باشد که مختصات دقیق تر وسیله ضدتانک یا نقطه استقرار سلاح را رصد کرده به هواپیمای جنگنده می رساند و سوخو-25 در نوبت خود می تواند ظرفیت ناکافی بالگرد ها را جبران نماید".


به قول سرتیب هوانوردی نظامی، محض به خاطر حفظ آثار تاریخی شهر قدیم، تنظیم دقیق گلوله بارانی مواضع گروهک داعش در تدمر،اهمیت فوق العاده دارد. آقای پوپوف در ادامه تفسیر خود می گوید:


"محض به این خاطر خصایص دقیق کمپلکس های ویژه راداری، اهمیت فوق العاده دارد. در تدمر ناحیه سراسری مدافعه محلات توسط داعش به دلیل عدم ظرفیت کافی نیرو وجود ندارد و جنگ در واقع شکل جبهه ای نه بلکه مقطع ای یا چریکی دارد. علاوه بر این، فرش کردن موشک ها در نقاط مهم مسکونی و تاریخی، کار درست نیست. زندگی هر فرد سوری و آثار تاریخی باید حفظ شوند. از طرف دیگر پس گرفتن شهر تدمر، کار زرگری جنگنده ها در فضای سوریه و غیرت ارتش سوریه در نبرد زمینی را می طلبد. پس اصلاح و تصحیح شلیک و آتش دوام دار خواهد بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала