کارشناس نظامی: اگر گروهک نظامی بی تاثیر است، چرا نگرانند؟

© Photo / Ministry of defence of the Russian FederationНачальник Управления пресс-службы и информации министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков на авиабазе Хмеймим
Начальник Управления пресс-службы и информации министерства обороны РФ генерал-майор Игорь Конашенков на авиабазе Хмеймим - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایگور کوناشنکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اظهار کرد که به قول وزیر دفاع بریتانیا، کشتی های نیروهای دریایی روسیه کیفیت ندارند.

کوناشنکوف در همین رابطه به تفسیر سخنان مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا در خصوص آزاد سازی گروه ناوهای هواپیمابر روسیه در سواحل بریتانیا پرداخت.

پیشتر فالون گفته بود که ناوشکن «آدمیرال کوزنتسوف» مایه رسوایی است. به گفته وزیر بریتانیایی، نیروهای دریایی مراقب رفتارهای این کشتی هستند تا امنیت را در مرزهای خود برقرار کنند.

کوناشنکوف می گوید: «هدف از این سخنان و نمایش های بعدی همراهی ناوشکن با چند کشتی، منحرف کردن ذهن مردم از شرایط واقعی ناوگان نظامی — دریایی بریتانیا است».

نماینده وزارت دفاع در ادامه گفت که کشتی های روسیه مسیر را کاملا می شناسند. کوناشنکوف همچنین از فالون خواست که توجه بیشتری به ناوگان دریایی بریتانیا داشته باشد.

ناوشکن «آدمیرال کوزنتسوف» جزو گروه ضربت ناوگان شمالی است و بیش از 40 هواپیما و هلی کوپتر دارد. کشتی ها بعد از انجام ماموریت مبارزه با تروریست ها در سوریه به دریای شمال برمی گردند.

الکساندر ژیلین مدیر مرکز مطالعات مشکلات اجتماعی امنیت ملی معتقد است که چنین سخنانی از سوی وزیر دفاع بریتانیا قابل قبول نیست.

وی در ادامه توضیح می دهد:  «چطور شخصی در جایگاه وزیر دفاع یک کشور به خود اجازه میدهد درباره همکارانش چنین سخنانی را به زبان بیاورد. به هر حال در تمام دنیا قاعده ای به اسم برادری نظامی و موازین و مقررات افراد نظامی وجود دارد. همه می دانند که او به چه دلیل این سخنان را مطرح کرده است. این رفتارها به دلیل عدم توانایی سیاسی — نظامی است. بریتانیا سال های متمادی در منطقه بدون اعتراض سایرین حکومت کرده است، اما امروز روسیه دو پایگاه نظامی در سوریه دارد و حتی کانال سوئز، آبراهه دریای سیاه و مدیترانه را تحت کنترل خود گرفته است. این در حالی است که مناطق مذکور برای بریتانیا پایگاه شلیک موشک های اتمی به خاک روسیه محسوب می شدند. امروز روسیه جوان جای ناوگان قدیمی بریتانیا را گرفته، به همین خاطر باید شاهد سخنان زننده و رفتارهای نادرست باشد».

در خصوص همراهی ناوشکن روسی توسط کشتی های بریتانیا نیز باید گفت که این اقدام بیشتر به شو و بزرگنمایی شباهت داشت.

ژیلین در ادامه توضیح می دهد: «همراهی ناوشکن ما یک برنامه نمایشی بود. اگر بریتانیا معتقد است که ناوگان روسیه قدرتی ندارد، پس چرا نگران می شوی؟ این رفتار اصلا معنا ندارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала