غذاهای محبوب روسیه، بلینی نماد خورشید (ویدیو)

© Fotolia / MinadezhdaБлины на сковороде
Блины на сковороде - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، "بلینی" یکی از محبوب ترین غذاهای روسی است که محتویات آن آرد و شیر و تخم مرغ می باشد.این غذای گرد و نرم و نازک که چیزی شبیه به نان است را میتوان با غذاهای بسیاری میل نمود. از انواع مشابه این غذا در کشورهای دیگر می توان به پن کیک انگلیسی، کرپ فرانسوی و حتی کماج مازندرانی اشاره کرد.

بلینی را می توان از آردهای مختلف تهیه کرد. آرد گندم، آرد جو، آرد برنج یونانی (گرچکا) و آرد ارزن از جمله آردهای هستند که می توان در تهیه "بلینی" از آن استفاده کرد.
بلینی را می توان با شکر درست کرد و همراه با مربا و عسل و خامه در وعده صبحانه میل کرد. همچنین می توان در پختن آن بجای شکر از کمی نمک استفاده کرد و آن را با خاویار و یا گوشت بصورت یک وعده غذایی کامل مانند نهار و یا شام همراه با سس و پنیر میل نمود. مشخص نیست که در چه زمانی بلینی به میز غذای روس ها اضافه شده است، اما آن چه که مشخص است، این غذا از دوران حضور اقوام اسلاو، جزئی از غذا های تشریفات بوده است.
این غذای خوشمزه در ماهیتابه های نازک مخصوصی درست می شود که در هر خانه روسی یافت می شود. ولی محبوبیت آن به شکلی مردم روسیه آن را درست می کنند، زبانزد بسیاری از مردم دنیا است.

Russian style brunch. #caviar #blini #ikra #russia #brunch #torino #russiansinturin

Фото опубликовано @kowalski2486 Янв 22 2017 в 11:00 PST


بلینی نماد اصلی جشن "ماسلنیتسا" و یا به عبارتی مراسم خداحافظی با زمستان می باشد. در این جشن مردم روسیه برای هم "بلینی" خانگی درست کرده و همدیگر را مهمان می کنند.
البته در روسیه علاوه بر محبوبیت این غذا نام آن را باید با احتیاط تلفظ کرد تا با کلمه "بلین" اشتباه نشود. ترجمه این کلمه همانند کلمه "shit"در انگلیسی ولی ملایم تر است. این کلمه را می توان "گندت بزنن" ترجمه کرد که واژه ای نه چندان مودبانه است و در ادبیات خیابانی استفاده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала