نگاه طنز به سلفی گیری در ایران و آمارهای جهانی(ویدئو)

© AFP 2023 / Brendan Smialowski Девушка делает селфи на пешеходном переходе в Вашингтоне
Девушка делает селфи на пешеходном переходе в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موضوع گرفتن سلفی چیز جدیدی نیست ولی در سالهای اخیر توجه ویژه ای به آن می شود.

به گزارش اسپوتنیک، موضوع سلفی گرفتن اکنون در تمامی کشورهایی که به مردم آن به دوربین و یا گوشی هوشمند دسترسی دارند به یکی از پرطرفدارترین روش های عکاسی تبدیل شده است.
گفته می شود که سلفی به شکل امروزی در قرن بیستم توسط یک بنیانگذار شرکت ساخت دوربین های عکاسی گرفته شده است. معنی این واژه از ریشه کلمه سلف "Self" به معنای خود و خویش است. برخی بر این عقیده اند که نخستین استفاده از واژه "سلفی" در مقالات و یا رسانه‌های الکترونیکی در یک پرتال اینترنتی استرالیایی در سال ۲۰۰۲ میلادی به کار گرفته شده است.
مزیت سلفی در این است که شخص می تواند بدون دخالت و کمک شخص دیگری، اقدام به ثبت تصویر از خود نماید. تحقیقات پژوهشگران نشان داده است که اکثر سلفی گیرها در رده سنی سنینی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند ولی با نگاهی به صفحه های اینترنتی کاربران در اینترنت به نظر می رسد که این موضوع را نمی توان در چارچوب رده سنی خاصی قرار داد.
تب سلفی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان روز به روز در حال داغ تر شدن است. دوربین ها، گوشی های هوشمند با کیفیت تصویر برداری بالا و مونوپاد یا همان سلفی گیر "خویش انداز"، همه چیز را برای این کار فراهم ساخته اند. ولی سلفی گرفتن در برخی موارد ممکن است با خطرات جدی و حتی مرگ شخص سلفی گیر تمام شود. در نموداری که در شبکه های اجتماعی مربوط به آمار سال 2014 منتشر شده است، از لحاظ گرفتن سلفی، هندی ها در مقام نخست، مردم روسیه در مقام دوم و مردم ایالات متحده در مقام سوم قرار دارند.


در آمار دیگری می توان مشاهده نمود که قربانیان سلفی به مراتب از حمله کوسه ها به انسان ها بیشتر است.

موضوع سلفی گرفتن در ایران نیز همجچون بسیار از کشورهای جهان همچنان داغ است و تصاویر سلفی جالب به اصطلاح، لایک خور زیادی دارد. یکی از شخصیت ها کمدی ایران با انتشار ویدئویی در این رابطه با دید طنز به سلفی نگاه کرده و به موضوع سلفی در ایران می پردازد.

عکس سلفی، تخصص اول هر ایرانی. #تگ_کنید_دوستاتونو #حسن_ریوندی #سلفی

Видео опубликовано hasan reyvandi حسن ریوندی (@hassan_reyvandi) Янв 23 2017 в 7:14 PST

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала