ترانه علیدوستی در مراسم اسکار شرکت نمی کند (عکس)

© Prayitnoترانه علیدوستی در مراسم اسکار شرکت نمی کند (عکس)
ترانه علیدوستی در مراسم اسکار شرکت نمی کند (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترانه علیدوستی ، بازیگر فیلم فروشنده در واکنش به طرح ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا، این طرح را نژادپرستانه برشمرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ترانه علیدوستی تاکید کرد: چه این ممنوعیت شامل رویدادهای فرهنگی خواهد بود یا نه، در اعتراض (برای موضوع ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا) جهت شرکت در مراسم اسکار به آمریکا نمی روم.
خبرگزاری رویترز از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع هفت کشور از جمله ایران خبر داده است.
بر اساس این فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا، شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی، لیبی ، سوریه و یمن اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
براساس گزارش رسانه ها، قرار بود روز چهارشنبه به وقت محلی این فرمان امضا شود اما تاکنون خبری از امضای آن توسط ترامپ منتشر نشد.
بر اساس گزارش های منتشره در صورت امضای فرمان اجرایی جدید ترامپ، صدور ویزا موقتا برای شهروندان این کشورها در سفارتخانه های آمریکا ممنوع خواهد شد.
ترامپ پیش تر اعلام کرده بود که طی 100 روز اول ریاست جمهوری خود، فرایند اخراج بیش از 2 میلیون مهاجر غیرقانونی را که مرتکب خلاف شده اند،از خاک ایالات متحده آغاز خواهد کرد و خواستار حکم زندان حداقل 2 ساله برای کسانی شد که اخراج شده اند اما برای ورود دوباره به آمریکا تلاش کرده اند.
اخراج مهاجران غیرقانونی و وضع ممنوعیت های شدید بر مهاجرت به آمریکا از جمله مهم ترین وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ از زمان شروع فعالیت های انتخاباتی او بوده است.
لغو مجوزهای سفر توریستی بدون ویزا میان آمریکا و کشورهایی که در بازگرداندن مهاجران غیرقانونی خود همکاری نکنند از دیگر برنامه های اعلام شده ترامپ بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала