گزارش و تحلیل

"نشنال اینترست" از دلیل مخوف بودن موشک های روسی "کالیبر" سخن گفت

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation "نشنال اینترست" از دلیل مخوف بودن موشک های روسی "کالیبر" سخن گفت
نشنال اینترست از دلیل مخوف بودن موشک های روسی کالیبر سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی "نشنال اینترست" می نویسد موشک های روسی "کالیبر" که اساس تسلیحات ضربتی دوربرد نیروی دریایی روسیه را تشکیل می دهند، نگرانی جدی را در آمریکا بر می انگیزند.

به نوشته نشریه آمریکایی، بیش از دو نوع گوناگون از موشک های کالیبر وجود دارد که روش های پرتاب، برد، مشخصات اهداف و همچنین سرعت آنها با یکدیگر فرق می کند. طول این موشک ها بین شش تا نه متر است و قادر به حمل کلاهک های معمولی یا 

شرکت ناو هواپیما برآدمیرال کوزنتسوف و موشک های روسی کالیبر در نبرد سوریه - اسپوتنیک ایران
شرکت ناو هواپیما بر"آدمیرال کوزنتسوف" و موشک های روسی "کالیبر" در نبرد سوریه
هسته ای هستند. موشک های کالیبر برای اصابت به اهداف زمینی از لحاظ مشخصات همسطح موشک های آمریکایی "توماگاوک" هستند و نوع ضد زیردریایی آنها می تواند در آخرین بخش پرواز خود به سرعت مافوق صوت برسد مه تاحد زیادی بیشتر از انواع مشابه امریکایی است.

موشک های کالیبر در زیردریایی های روسی طرح پالتوس (وارشاویانکا) و همچنین در زیردریایی های پیشرفته تر از نوع "آکولا"، "لادا" و "یاسن"نصب می شوند. همچنین ناو های گشتی به این موشک های کروز نیرومند مسلح می گردند. از جمله ناو گشتی "گپارد" به هشت موشک کالیبر و ناوشکن های روسی به ده موشک از این نوع مسلح هستند.
این موشک های کروز فقط هنگام شلیک از ناوهای بزرگ ثمربخش نیستند. نویسنده مقاله منتشره در "نشنال اینترست" خاطرنشان می سازد استقرار موشک در پلتفرم های کوچک و تحرک در دوره سلاح هاسی مرگبار دوربرد به مراتب معقولانه تر است و روسیه این نکته را بطور قانع کنننده ای به معرض نمایش می گذارد. "نشنال اینترست" تاکید می کند ناو های آمریکایی ساحلی موشک های پرقدرتی همچون کالیبر را در اختیار ندارند که آنها را بتوان حتی در شناور های کوچک گشتی مستقر ساخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала