نسخه های متفاوت و دیدگاه های کاربران نسبت به حادثه پلاسکو

© Photo / Soheil Ghanbarzadehفرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران
فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مرکز شهر تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرسشی که پس از فاجعه پلاسکو در تهران به ذهن بسیاری خطور می کند این است که چرا این اتفاق افتاد؟ چه کسی و یا چه کسانی در این حادثه مقصر بودند؟

به گزارش اسپوتنیک، فاجعه مجتمع تجاری پلاسکو پس لرزه ها و واکنش های بسیاری زیادی در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. کاربران شبکه اجتماعی با استناد به گزارش های مختلفی که در ساعات مختلف داده می شود به تحلیل علت وقوع حادثه می پردازند.

آتش نشان در محل حادثه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دلیل آتش سوزی ساختمان پلاسکو
عده ای از کاربران شهرداری را مقصر اصلی این اتفاق می دانند و درخواست استعفای شهردار را دارند. آنها معتقدند اگر شهردار تهران اقدام به پلمپ مغازه های پلاسکو می کرد جان انسان های زیادی را نجات می داد. آنها تمام مطالب خود را با هشتک شهردار استعفا منتشر می کنند.

عده ای از کاربران این حادثه را عمدی میپندارند و معتقدند که کسی و یا کسانی اقدام به بمب گذاری در پلاسکو کردند. آنها برای اثبات حرف خود می گویند که چرا وقتی طبقه 9 پلاسکو آتش میگیرد ساختمان باید از طبقات پایین منفجر شود. طبق گفته آنان پلاسکو از طبقات بالا و پایین باهم منفجر شد و این یک حادثه اتفاقی نبوده است.
یکی از کابران می گوید که " خبرنگار محترم خواهشا بپرس چرا و چگونه اين حادثه پيش أمده مگه ميشه با يه اتش سوزى در طبقه يازدهم ساختمان ، اهنها اينطور در هم گره بخورن".
در این میان عده ای از افراد معاند رژیم جمهوری اسلامی ایران نیز بیکار ننشسته اند و به تحلیل موضوع برای رسیدن به اهداف سیاسی خود پرداختند. آنان با عمدی پنداشتن این فاجعه سعی در ایجاد اغتشاش در فضای جامعه دارند. آنان معتقدند که فاجعه پلاسکو بعلت بی احتیاطی نبوده و یک برنامه از پیش تعیین شده بوده است.
آخرین اخبار از حادثه ساختمان پلاسکو در تهران - اسپوتنیک ایران
آخرین اخبار از حادثه ساختمان پلاسکو در تهران
اما عده ای دیگر از کاربران معتقدند فعلا صحبت در این مورد کاری را از پیش نمی برد و مقصر جلوه دادن هر ارگانی فقط از انرژی آنها برای ادامه جستجو و پیدا کردن مفقود شدگان این حادثه می کاهد. باید با انرژی تمام به بهتر کردن اوضاع بیندیشیم و در شرایط مساعد به انتقاد مثبت بپردازیم.
در یکی از صفحات فیس بوک نیز متنی مبنی بر افشاگری یکی از آتش نشانان آمده است. این آتش نشان علت اصلی وقوع این فاجعه را مجهز نبودن آتش نشانی به دستگاه هایی متناسب با شرایط ایران برشمرده و نیروی و امکانات کم و فشار زیاد بر آتش نشانان را از دلایل اصلی فروریختن پلاسکو دانسته است. وی با بیان اینکه جان مردم ایران در خطر است گفت که ناامن بودن پلاسکو در سال 84،85 از طرف آتش نشانی مشخص شده بود و 30 دفعه اخطار تعطیلی آمد اما تعطیل نشد.

گفتنی است که در واکنش به تحلیل های کاربران شبکه های اجتماعی سخنگوی سازمان اتش نشانی گفت که علت حادثه پلاسکو زمانی مشخص می شود که عملیات به طور کامل به پایان برسد.
دستیابی به علت وقوع، از طریق تحقیقات میدانی، آزمایشگاهی و اظهارات شاهدان و مالکان مشخص خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала