اهالی آلمان علیه جنگ پهپاد های آمریکایی هستند

© Fotolia / RoggioЛетающий квадрокоптер с камерой
Летающий квадрокоптер с камерой - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به نظرسنچی شرکت معتبر نظرسنجی «یو گوو»، 50 درصد آلمانی های پرسش شده، علیه شرکت آلمان در جنگ پهپاد های آمریکایی اظهار نظر کرده و 26 درصد به آن جنگ «بله» گفتند. با این همه پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین عنصر مهم عملیات پهپاد ها است.

از مخاطبان پرسش شد که آیا آلمان این امکان را به آمریکا خواهد داد که از حملات پهپاد های خود در اراضی آلمان کنترل کرده و این پرواز ها را برنامه ربزی کند. نیمی از 2038 فرد پرسش شده آلمانی جواب منفی دادند، 24 درصد گفتند که «نمی‌دانند» و 26 درصد در پاسخ جواب مثبت دادند

هولگر گایسلر مدیر تحقیقات علمی شرکت YouGov از این جواب ها تعجب نکرده است. به عقیده او، آلمانی ها به رسم معمول به شرکت آلمان در همه گونه جنگ‌ها و یا به آغاز جنگ در خاک کشور خود روحیه انتقادی دارند.

این نتیجه با آن داده‌هایی مطابقت دارد که شرکت YouGov توانسته است در طول چند سال اخیر کسب کند.

گایسلر در مصاحبه با ایلونا پفیفر خبرنگار اسپوتنیک چنین تعریف: «ما در طی سال‌های اخیر در مورد جلب ارتش آلمان به عملیات نظامی در سطح بین‌المللی نظرخواهی کردیم. نظرخواهی های متفاوتی که ما انجام دادیم تا اندازه‌ای قابل مقایسه با همدیگر هستند. مطلب سر شرکت آلمان و نیرو های مسلح آن در عملیات نظامی در دیگر کشور ها است و نتیجه نظرخواهی اخیر در باره بهره برداری از پهپاد های مستقر در رامشتاین بسیار گویا است. کلاً آلمانی ها هنگام صحبت‌ در این باره که آیا ارزش دارد که آلمان به عملیات جنگی کشانده شود خویشتن داری از خود نشان می دهند. اهالی آلمان هنگام دادن جواب به این‌گونه پرسش ها معمولاً به جنگ برخورد منفی نشان می‌دهند، آن‌ها صلح جو هستند».

توصیح این صلح جویی آلمانی ها از یک سو ثمرات جنگ جهانی دوم که آلمانی ها هنوز هم آن را احساس می‌کنند و از سوی دیگر اصلاً معلوم نیست که از حکومت ترامپ روی کار آمده در آمریکا چه باید توقع داشت.

گایسلر فکر می‌کند که سیاستمداران بهتر می‌دانند که برای اهالی آلمان چه بهتر است. وی در این باره که چرا آن‌ها در این راستا دست به اقدام نمی‌زنند چنین ملاحظه ای دارد:

«اولا می‌شود حدس زد که دولت کشور ما و سیاستمداران به طور کلی این‌گونه نظرسنجی ها را دقیقاً رصد می کنند. منظور شرکت هایی هستند که نه تنها افکار عمومی بلکه وضع بازار را نیز تحقیق می کنند. حتی در ترکیب دولت کارمندانی هستند که به تحقیق و سنجش بازار و افکار اجتماعی اشتغال دارند. آن‌ها به طور منظم رصد می‌کنند که اهالی در مورد این یا آن معضل چه می گویند. ولی این سؤال پیش می‌آید که همه چیز تا چه اندازه شفاف است؟ و کدام مساله موضوع بحث است و کدام نیست؟ یک نوع اختلاف هست بین اینکه شهروندان آلمانی چه می‌خواهند و چه می کنند. در برخی جهات ممکن است این وضع درست باشد زیرا دولت دیدگاه‌های خود را دارا می‌باشد و اشیاء را از زاویه دیگر را می بیند. ساده می‌شود گفت که دولت نمی‌خواهد که این مساله به گستردگی به بحث گذاشته شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала