ساخت سلاح هایپرسونیک و لیزری در روسیه از مواد جدید

© Fotolia / Losevsky Pavelلیزر در آزمایشگاه
لیزر در آزمایشگاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش روسیه در مرز انقلاب جدید علمی ـ فنی قراردارد که سامانه های اصولا متفاوتی جای نمونه های فعلی تسلیحات را می گیرند . این سامانه ها بر اساس اصول فیزیکی جدیدی ساخته می شوند که قبلا در اسلحه سازی مورد استفاده قرار نمی گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، یوری باریسوف، معاون تسلیحاتی وزیر دفاع روسیه پنج شنبه ضمن اعلام این مطلب به خبرنگارن اظهار داشت تحول اصلی در زمینه تولید تسلیحات لیزری و الکترومغناطیسی رخ می دهد که با همکاری نظامیان و آکادمیسین های آکادمی علوم روسیه خواهد بود.
باریسوف گفت:" ما طرح کاررا در نظر گرفته ایم. ازیک سو افسران ما در دوره های آموزشی ویزه تحصیل خواهند کرد و از سوی دیگر ما از ایده ها بهره برداری کرده و با ایجاد انگیزه موسسات آکادمیک را به اندیشیدن دربراه راهکارهای نوین و مدل سازی عملیات جدی برخواهیم انگیخت". معاون تسلیحاتی وزیر دفاع روسیه افزود:" هدف از این طرح ها همچنین تکمیل وسایل هدایت و اداره نیروهای مسلح و کاهش وقت تتصمیم گیری های مهم استراتژیک است. به زودی از اصول کاملا متفاوت هدایت عملیات نظامی استفاده خواهد شد چون درحال حاضر کسی که سریع تر و زودتر دشمن را کشف نموده، هدف را پیدا کرده و شلیک کند، پیروز خواهد بود".
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چندی پیش ذدز دیدار با مسئولان وزات دفاع و موسسات مجتمع صنایع دفاعی روسیه همه این طرح ها را مورد بحث قرار داد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала