گزارش و تحلیل

ابراز نظر دیپلمات ها و خبرنگاران راجع به وصل RT به سیستم تلویزیونی سازمان ملل متحد

© Sputnik / Evgeny Biyatovچورکین : سازمان ملل متحد و راشا تودی در جهان مشهورند
چورکین : سازمان ملل متحد و راشا تودی در جهان مشهورند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانال تلویزیونی Russia Today را به شبکه اطلاعاتی داخلی سازمان ملل متحد در نیویورک وصل کردند. به گفته ویتالی چورکین، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، تقریبا همه سیاستمداران و دیپلمات ها برنامه های Russia Today را تماشا می کنند. تحلیلگران سیاسی تعریف می نمایند چرا، به نظر آنها، شبکه تلویزیونی روسی چنین قدر محبوبیت پیدا کرده است.

ویتالی چورکین، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، از پیوستن Russia Today به شبکه پخش تلویزیونی سازمان ملل خوش بین است. وی یادآور شد که کانال، محبوبیت خود را در اثر استقامت و شجاعت به دست آورد. این ویژگی ها، به گفته دیپلمات روسی، Russia Today را شبیه سازمان ملل متحد می سازد.
آقای چورکین می گوید: " فکر می کنم که سازمان ملل متحد و Russia Today — دو نشانه اختصاری معروف و قابل تشخیص در جهان می باشتد. البته، سازمان ملل متحد موسسه ای با سابقه و Russia Today نسبتا جوان است، اما هر دو شجاع، پر انرژی، با استعداد و استقامت هستند ".

وقتی استدلالی نیست ، مسئله شخصی می شود - اسپوتنیک ایران
فیسبوک شبکه " آر تی" را از امکان انتشار لینک و ویدئو در صفحه خود محروم کرد
به گفته وی، این کانال در میان سیاستمداران خارجی، دیپلمات ها و چهره های اجتماعی محبوب می باشد. آنها نه تنها این شبکه را تماشا می کنند، بلکه آن را مورد بحث قرار می دهند.
نماینده دائمی در ادامه تفسیر خود می گوید: "باید اعتراف کنیم: همه کس کانال Russia Today را تماشا می کنند:

دیپلوماتها، سفرا، وزرای خارجه، سران دولت و حکومت. و نه تنها تماشا می کنند، بلکه همچنین بیانیه های رسمی در مورد کارسازمان مورد اظهار نظر می گیرند. گاهی اوقات در انتقاد خود، آنها مانند نمایندگان روابط عمومی Russia Today می باشند. چنین چیز Russia Today را ، رسانۀ شناخته شده در جهان می سازد. حالا خبرنگاران Russia Today می توانند آن کار را بدون ترک سازمان ملل انجام دهند".


چورکین متذکر شد که Russia Today روی دگمه 66 پخش می گردد و در آن مورد شوخی می کند:

" فکر می کنم که RT روی دگمه 66 است. خدا را شکر که نه 666".


ویژگی متمایز
به نظر پاتریک حِنینگسِن، کارشناس در زمینه جغرافیای سیاسی، Russia Today به دلیل وجود سبک خود از دیگر شبکه های تلویزیونی متفاوت است و محض به خاطر آن، محبوبیت را به دست آورد.
«RT متمایز است چون برنامه های خبری گوناگون و مستند های مختلف را تولید می کند و آن، توجه مخاطب را جلب می کند".
به نظر تحلیلگر، انتقادی که اخیرا RT با آن مواجه شده است، تنها به دلیل موقعیت و موضع خود است که منطبق با نظرات رسانه های دیگر نیست.
حنینگسن یادآور شد:

"منتقدان غربی آن را نمی فهمند، چون که مدت طولانی در دنیای خود می غلتند. RT موقعیت مستقل را اتخاذ و مانند دیگران کار نکرده و سبب جذب بسیاری از تماشاگران می شود".


رقیب قوی
دِنی شاو، خبرنگار بی بی سی با حنینگسون موافق است و همچنین متذکر می گردد که رسانه های بزرگ آمریکایی از رقابت با این شبکه می ترسند.
شاو اظهار می نماید:

" فکر می کنم که رسانه های مسیر اصلی آمریکایی به سادگی از رقابت با RT می ترسند. چون این شبکه به مردم، سوالات بیشتری مطرح کردن الهام می بخشد".


در همین راستا جیم روتنبرگ، مقاله نویس The New York Times اظهار نظر کرده است. وی اتهاماتی راجع به دستکاری RT از مخاطبان را مضحک نامید. همچنین وی اظهارات حکومت ایالات متحده و رسانه های غربی مبنی بر نقش تأثیر گذار Russia Today در انتخابات آمریکا را مورد انتقاد قرار داد. وی چنین نتیجه گیری می نماید:" مقامات آمریکایی می گوید، خدا یا، انتخابات در دست چیز است! شما از این مضحک تر می توانید چیزی تصور کنید؟ تمام شبکه های تلویزیونی و روزنامه ها هم سنگر مقامات آمریکا بودند و در مقابل آنها فقط Russia Today. و آنها باز هم گله دارند! فکر می کنم، سازمان ملل به سادگی از همه این فیلم و صحنه بازی چشم پوشی کرد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала