افتتاح بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه دائمی نفیس‌ترین فرش و تابلو فرش‌های تبریز در تهران

© AP Photo / Vahid Salemiآمریکا خریدار فرش ایران قبل از تحریم
آمریکا خریدار فرش ایران قبل از تحریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز از اشتغال ۵۰۰ نفر از فعالان صنعت فرش و تسهیل دسترسی نفیس‌ترین هنر ایرانی برای خارجی‌ها با افتتاح بزرگترین نمایشگاه فرش‌های تبریز خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم-اسماعیل چمنی با اشاره به بند 2 ماده 113 برنامه ششم توسعه و توجه ویژه به احیای هنرهای سنتی در حال زوال در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، اظهار داشت: متاسفانه باید اذعان کرد یکی از هنرهای ایرانی که امروزه دچار آسیب شده، حوزه فرش است لذا فعالان این عرصه در تبریز تلاش کردند تا در راستای تحقق این قانون، ظرفیت صنعت فرش تبریز را به درستی معرفی کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه با افتتاح بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه دائمی نفیس‌ترین فرش و تابلو فرش‌های تبریز در پایتخت زمینه اطلاع رسانی برای گردشگران در خصوص ذوق و هنر ایرانی بوجود می‌آید، اظهار کرد: این مجموعه با همت فعالان این عرصه و با رقمی معادل 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری دایر شده است.

وی افزود: تهران میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است لذا چنین نمایشگاهی با بهره گیری از نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی فرصت خوبی را برای آشنایی گردشگران با صنعت فرش ایران را فراهم می‌کند.

چمنی ضمن یادآوری اینکه توجه به ظرفیت‌های داخلی موجب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه این نمایشگاه زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 500 نفر از فعالان و هنرمندان این عرصه را فراهم کرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز با اشاره به اینکه تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف از سوی سازمان جهانی صنایع‌دستی انتخاب شده و این مهم نشان دهنده اهمیت به این صنعت بومی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با افتتاح بزرگترین نمایشگاه و فروشگاه دائمی نفیس‌ترین فرش و تابلو فرش‌های تبریز در تهران قدمی در راستای تقدیر از هنرمندان این صنعت برداشته شده باشد.

گفتنی است، این نمایشگاه در تهران خ-پاسداران نبش گلستان دهم با حضور علاقه مندان و کارشناسان عصر چهارشنبه (29 دیماه) افتتاح خواهد شد و علاقه مندان به هنر ایرانی می‌توانند همه روزه از ساعت 10 الی 21 از به این نمایشگاه و فروشگاه مراجعه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала