گزارش و تحلیل

«روح القدس» توافقنامه هسته ای ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران
عباس عراقچی  معاون  وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران مخالف بازبینی توافق هسته ای است.

هر چه  زمان تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نزدیک تر می شود،  گفتگوها پیرامون  توافق هسته ای ایران،  بیشتر می شود. بر هیچکس پوشیده نیست که  توافق های هسته ای بعلاوه مفاد برجام حاوی توافق های جنتلمن منشانه است  که در ایران آن را «  روح برجام» می نامند. تهران از آن ها محافظت می  کند  و امیدوار است گروه « شش»  به ویژه  ایالات متحده و  رهبر جدید آمریکا  رفتار مشابهی نشان بدهند.

 عباس عراقچی  معاون  وزیر امور خارجه ایران  در کنفرانس مطبوعاتی در تهران  که به سالگرد  آغاز اجرای مفاد برجام اختصاص داشت  اعلام نمود  که تهران با بازبینی   شرایط توافق با « گروه شش»  در خصوص مسأله هسته ای ایران موافقت نخواهد کرد.  وی در توضیح گفت: ما معتقدیم دولت جدید آمریکا  قادر به کنار گذاشتن برجام نیست. اگر آنها تصمیم به کنار گذاشتن برجام بگیرند و یا صحبت از بازبینی آن داشته باشند ما هم برای همه نوع شرایطی آمادگی کامل داریم و طبق مصوبه مجلس در یک دوره زمانی مشخص فعالیت‌های هسته‌ای خود را به قبل باز می‌گردانیم».

به عقیده عماد آبشناس  کارشناس دائمی « اسپوتنیک»، سردبیر  روزنامه ایرانی  « ایران پرس»، ایران  برای هر نوع چرخشی آماده است.  اما اگر دونالد ترامپ که در کارزار ماقبل انتخاباتی خود بارها از توافق هسته ای ایران انتقاد کرد ، به فراخوان خود به کنار گذاشتن  برجام ادامه بدهد و یا مانع از اجرای مفاد آن بشود،  ایران فقط یک راه حل  دارد. به گفته  رهبر معظم ایران: « اگر آمریکا برجام را پاره کند ، ما آن را آتش می زنیم».

عماد آبشناس در این خصوص اظهار نظر نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала