عملیات نظامی و مذاکره همزمان با تروریست ها در وادی بردی سوریه

© Sputnik / Mikhail AlaeddinВоеннослужащие в освобожденном квартале восточного Алеппо
Военнослужащие в освобожденном квартале восточного Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارشناس امور نظامی و امنیتی سوریه گفت: عملیات نظامی به موازات گفت‌وگو و مذاکره با گروه‌های تروریستی برای دستیابی به توافق با این گروه‌ها در «وادی بردی» ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ «هیثم حسون»، کارشناس امور نظامی و امنیتی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تصریح کرد: عملیات نظامی در منطقه وادی‌بردی روند مطلوبی را سپری می‌کند و انتظار می‌رود، با بهبود شرایط جوی این روند تسریع شود.
کارشناس امور نظامی و امنیتی سوریه با تاکید بر اینکه ارتش سوریه بزودی نبرد منطقه بسیمه را یکسره خواهد کرد، درباره وضعیت میدانی عین الفیجه نیز گفت: پیشروی ارتش سوریه در این محور بدلیل حضور شمار زیاد تروریست‌ها و مقاومت گسترده آنها و بمبگذاری‌های صورت گرفته کُندتر از محورهای دیگر صورت می‌گیرد.
حسون افزود: بموازات عملیات نظامی، مذاکره با سرکردگان گروه‌های تروریستی در منطقه دیر قانون نیز ادامه دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوان به توافقی درباره وضعیت گروه‌های تروریستی در این منطقه دست یافت.
وی خاطر نشان کرد: در هر صورت ارتش سوریه مصمم است، منطقه را آزاد کند، اما نمی‌توان دقیقا مدت زمان محقق شدن این خواسته را اعلام کرد ولی نباید بیش از 3 روز در صورت مناسب بودن شرایط جوی بطول بیانجامد.
کارشناس امور نظامی و امنیتی سوریه درباره از سرگیری حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های تکفیری علیه شهرک‌های شیعه نشین و در محاصره کفریا و فوعه نیز گفت: پایان این حملات و همچنین محاصره این دو شهرک وابسته به دو امر است.
به گفته وی، اولین عامل دستور ترکیه به این گروه‌ها در پایان دادن به این حملات است که بعید بنظر می‌رسد آنکارا دست به چنین اقدامی بزند چون از این موضوع بعنوان اهرم فشاری علیه دمشق و تهران و حزب الله استفاده می‌کند.
حسون افزود: اما عامل دوم آغاز عملیات ارتش سوریه در جبهه عملیاتی ادلب و در هم شکستن صفوف گروه‌های تروریستی تکفیری مستقر در این استان است.
وی راه‌حل‌های دیگر برای پایان دادن به بحران کفریا و فوعه را موقت و ناموفق دانست و خاطرنشان کرد: این شرایط تا آغاز عملیات سوریه در استان ادلب ظرف چندماه آتی ادامه خواهد داشت.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала