برنامه های روسیه برای حفظ دو پایگاه نظامی در سوریه

© Photo / Ministry of defence of the Russian FederationРабочая поездка министра обороны России Сергея Шойгу в Сирию
Рабочая поездка министра обороны России Сергея Шойгу в Сирию - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظامیان روسیه بعد از کاهش تعداد گروه های نظامی در سوریه، دو پایگاه اصلی حیمیم و پایگاه نیروهای هوایی را حفظ خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینترفاکس، نظامیان روسیه بعد از کاهش تعداد گروه های نظامی در سوریه، دو پایگاه اصلی حیمیم و پایگاه نیروهای هوایی را حفظ خواهند کرد. اینترفاکس به نقل از منابع روسیه می نویسد که صحبت از نیروهای هوایی در پایگاه حیمیم در استان لاذقیه و همچنین مرکز تامین نیازهای فنی و تعمیرات در شهر طرطوس واقع در سواحل دریای مدیترانه است. پایگاه حیمیم در حال حاضر از امکانات کامل برای تامین نیازهای تمام گروهان و انجام دستورات نظامی برخوردار است. در عین حال نظامیان قصد دارند طی چند ماه آینده این پایگاه هوایی را بازسازی کنند. قرار است باندهای نشست و برخاست هواپیماها مرمت شوند.

اسناد لازم برای انجام تمامی برنامه ها آماده شده است. در این پایگاه مرکز جدی کنترل پرواز ایجاد خواهد شد.

 در حال حاضر نظامیان روس از باندهای تعمیر شده ای استفاده می کنند که تا پیش از جنگ به فرودگاه مسافربری شهر لاذقیه تعلق داشته است. بعد از تعمیرات و بازسازی می توان هواپیماهای باری آنتونوف 124 «روسلان» را در این فرودگاه به زمین نشاند.

روز 29 دسامبر پوتین با پیشنهاد سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه مبنی بر فراهم آوردن شرایط در سوریه برای کاهش نیروهای نظامی روس موافقت کرد. رییس جمهور اظهار کرد که حضور نظامی روسیه در سوریه کمتر خواهد شد، اما مسکو از حمایت دمشق در مبارزه با تروریست ها دست برنخواهد داشت.

همان روز پوتین گفت که دولت دمشق و شورشیان موافقتنامه ای برای اعلام آتش بس در منطقه امضا کرده اند و این رویداد را بسیار مهم نامید. رییس جمهور همچنین خاطر نشان کرد که موافقتنامه مذکور نتیجه کار مسکو و انکارا است و از دیدار وزرای روسیه، ترکیه و ایران در مسکو یاد کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала