مذاکرات هیات اسپانیا و سعودی برای خرید پنج کشتی نظامی

© Sputnik / Alexei DanichevКорвет "Бойкий" в акватории реки Невы
Корвет Бойкий в акватории реки Невы - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار است شرکت Navantia قراردادی برای ساخت پنج کشتی نظامی به مبلغ بیش از دو میلیارد یورو با عربستان سعودی امضا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، پادشاه اسپانیا همراه با ده تن از تجار از جمله رییس شرکت کشتی سازی Navantia به عربستان سعودی سفر کرد تا قرارداد خرید پنج کشتی نظامی به مبلغ بیش از دو میلیارد یورو را امضا کند.

سفر پادشاه اسپانیا به عربستان تا روز 16 ژانویه تمدید شد و طی این مدت وی با هیات متشکل از ده تاجر اسپانیایی در ریاض اقامت خواهند کرد. قرار است شرکت Navantia قراردادی برای ساخت پنج کشتی نظامی به مبلغ بیش از دو میلیارد یورو با عربستان سعودی امضا کند. مذاکرات برای عقد این قرارداد در مراحل پایانی است.

لازم به ذکر است که ریاض تمایل به انعقاد چند قرارداد نظامی دیگر نیز دارد. اسپانیا در حوز صادرا تسلیحات جایگاه هفتم دنیا را دارد. به گفته دبیرخانه تجارت دولتی اسپانیا، این کشور در نیمه اول سال 2016 از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای مختلف دنیا 1،837 میلیارد یورو درآمد داشته است.

سفر پادشاه اسپانیا به ریاض دو سال پیش بایستی انجام می گرفت که به دلایل مختلف به تعویق افتاد.

مبلغ قرارداد تسلیحات و تجهیزات نظامی با عربستان سعودی در شش ماهه اول سال گذشته به 70 میلیون یورو رسید. در ماه پاییز دولت این کشور محدودیت فروش مهمات توپخانه به عربستان سعودی را لغو کرده و 40 میلیون یورو فروش داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала