اعتراض آمریکایی‌ها به ادامه فعالیت زندان گوانتانامو (+ویدئو)

© AP Photo / Ben Fox, Fileاعتراض آمریکایی‌ها به ادامه فعالیت زندان گوانتانامو
اعتراض آمریکایی‌ها به ادامه فعالیت زندان گوانتانامو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در واشنگتن پایتخت آمریکا، به مناسبت پانزدهمین سالگرد افتتاح زندان گوانتانامو تظاهراتی برعلیه شکنجه و بازداشت های بدون تاریخ برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Ruptly، معترضانی که لباس نارنجی رنگ مخصوص زندانیان گوانتانامو را به تن کرده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند. به مقامات از برگزاری این گرد همایی اعترضی اطلاعی داده نشده بود. به گزارش منبع این خبر، راهپیمایی در کنار دیوان عالی کشور برگزار شد و تا مجلس سنا ادامه داشت. آنها طوماری که در آن خواستار تعطیلی زندان بودند را با شصت هزار امضا در دست داشتند.
زندان گوانتانامو واقع در خلیج گوانتانامو (Guantanamo Bay) در جنوب شرقی جزیره کوبا که در اختیار ارتش آمریکا قرار دارد. این پایگاه طبق قرارداد بین آمریکا و کوبا، از سال ۱۹۰۳ در اجاره نیروی دریایی آمریکا بوده. در در این زندان افرادی که متهم به دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر سال 2001 می باشند، نگهداری می شوند.
دراین زندان در ارتباط با عملیات ضد تروریستی در افغانستان از سال 2001 اعضای گروهای تروریستی القاعده و طالبان و دیگر سازمان ها که دولت آمریکا آنها را تروریست میشمارد، به سر می برند. رئیس جمهور منتخب آمریکا دونالد ترامپ مخالف بسته شده این زندان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала