پیش بینی های اداره جاسوسی امریکا در خصوص افزایش خطرات جنگ سرد

© AFP 2023 / Don EmmertСторонники Дональда Трампа во время выборов в США
Сторонники Дональда Трампа во время выборов в США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای اطلاعات ملی ایالات متحده امریکا در گزارشی نوشته است که طی پنج سال آینده خطر وقوع درگیری بین کشورها و داخل کشورها شدت می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازمنابع خبری، شورای اطلاعات ملی ایالات متحده امریکا در گزارشی نوشته است که طی پنج سال آینده خطر وقوع درگیری بین کشورها و داخل کشورها شدت می گیرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این گزارش که «روند های جهانی: تضاد پیشرفت» نام دارد می نویسد: «این روندها با سرعتی بی سابقه به سوی یک نقطه در حرکت هستند و مدیریت و همکاری را پیچیده کرده و طبیعت حکومت داری را تغییر می دهند، علاوه بر این، بستر جهانی از ریشه در حال تغییر است».

به اعتقاد تحلیلگران این گزارش، طی یک دهه آینده با وجود گروهک های نه چندان بزرگ و افرادی که به فناوری های نوین، ایده ها و مناسبات جدید دست پیدا می کنند، خطر تروریسم بیشتر خواهد شد.

در اداره اطلاعات ملی امریکا بر این عقیده هستند که روشن نبودن موقعیت امریکا و تمرکز غرب بر خود باعث تضعیف حقوق بین المللی انسان ها و موازینی می شود که مانع از وقوع درگیری ها می شود و چین و روسیه با به چالش کشیدن نفوذ و قدرت امریکا به این روند کمک می کنند.

گذشته از این، خطر وقوع درگیری بین کشورها شدت خواهد گرفت.

پیشتر ایالات متحده امریکا اختلافات بین روسیه و ناتو را تهدید اصلی در سال 2017 عنوان کرده بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала