گزارش و تحلیل

ده فرد ممتاز روسیه هراس و اظهارات آن‌ها در خصوص روسیه

© Sputnik / Evgeny BiyatovВид на Московский кремль
Вид на Московский кремль - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانال تلویزیونی «تزار گراد» با استناد به عقاید خبرگان و خوانندگان خود لیست روسیه هراسان دو آتشه را تهیه کرد

اشتون کارتر — رئیس در حال رفتن پنتاگون چنین گفت: «تا به حال روسیه عمدتا در اروپا تجاوزگری از خود نشان می داد. چنین بود در اوکراین و گرجستان. ما باید در مورد تجاوز ممکنه روسیه در اروپا و سوریه روحیه قاطعانه خود را حفظ کنیم.» «آنچه که آمریکا به تنهایی و همراه با ناتو انجام می‌دهد این امر را تضمین می‌دهد که ما به مقابله با تجاوز روسیه ادامه داده و برای رقابت طولانی با آن کشور آماده هستیم».

هیلاری کلینتون — وزیر خارجه پیشین، نامزد سابق رئیس جمهور آمریکا: «هفده سرویس ویژه ما، نظامی و غیر نظامی، به این نتیجه رسیدند که آن حملات جاسوسی سایبری، در عالی ترین رده های کرملین با هدف تاثیرگذاری بر فرجام انتخاباتمان سازمان داده شدند». «ما وظیفه داریم به خطرات در حال تغییر از سوی کشور هایی مانند روسیه، چین، ایران و کره شمالی و ناشی از گروه‌های تروریستی جنایتکار مانند داعش جواب بدهیم».

بوریس جانسون — وزیر خارجه بریتانیا گفت: «برخورد جهانیان به روسیه بدتر می شود. آن‌ها به کار های خود ادامه داده و از کوچکترین علاقمندی به خود محروم می شوند. آن‌ها یک بمب می‌اندازند و منتظر آن هستند که امدادگران بیایند و افراد بی‌دفاع خودشان به کار های نجات دست زده و به بیرون کشیدن مجروحین از زیر آوار ها بپردازند و بعد از پنج دقیقه بمب دیگر را پرتاب می کنند».

مایکل ماکفول — سفیر سابق آمریکا در روسیه: «بر همه از پیش روشن است که پوتین به هیلاری کلینتون جنگ وندتا را اعلام کرده است. وی مایل است دموکراسی آمریکا را بدنام کرده و ما را که پیشتاز نظام دموکراسی لیبرال هستمیم ضعیف کند. و البته او خودش از انظار ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا نسبت به روسیه خوشش می آید».

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در دیدار سران در بروکسل گفت: «روسیه، ایران و رژیم اسد در قبال حملات هدفمند به افراد غیر نظامی و بیمارستان های نظامی مسئولیت دارند. این جنایاتی هستند که باید مجازات شوند. مقصران باید به کیفر اعمال خود برسند و امکان نداشته باشند از مجازات بگریزند».

فدریکا موگرینی — مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا ادعا کرده بود که روسیه به سوریه کمک‌های نوعدوستانه را نمی رساند. وی گفت: «ما هرگز الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه را قبول نخواهیم کرد و با از ثبات اندازی موقعیت در اوکراین سازگار نخواهیم شد. ما در آینده هم اتحادیه اروپا را مستحکم تر کرده و استواری همسایگان شرقیمان را بالا برده و از حق آن‌ها برای تعیین آزادانه برخورد خود به اتحادیه اروپا جانبداری خواهیم کرد. اتحادیه اروپا یگانه نهادی است که به سوریه و نواحی همجوار کمک‌های نوعدوستانه می رساند».

فرانسوا اولاند — رئیس جمهور فرانسه گفت: «من از خود می‌پرسم که آیا دیدار مفید خواهد بود و آیا لازم است برگزار شود؟ آیا ممکن است فشار وارد شود؟ آیا می‌توانیم کاری کنیم تا وی (پوتین) آن کاری را قطع کند که با رژیم سوریه انجام می دهد..؟ منظور کمکرسانی به نیروی هوایی رژیمی است که بر ساکنان حلب بمب می اندازد. از این رو من از خود می‌پرسم که آیا جا دارد که از پوتین پذرایی شود. اگر او را ببینم خواهم گفت که همه این‌ها قابل قبول نیست و در چهره روسیه به شدت تأثیر منفی می گذارد».

سامانتا پاور — نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: «آنچه که شما در حلب کردید همطراز آن حوادث تاریخ جهانی است که در به معنای مفهوم شر بوده و مانند یک لکه بر وجدان جامعه بین‌المللی باقی خواهد ماند. این جنایتی است مانند حمله گازی علیه کردهای عراق در 1988 و یا ملت کشی در رواندا در 1994 و یا سربریدن دستجمعی در سربرنیتسا در 1993… بمب های بشکه ای، گلوله ها و حملات هوایی شما به دسته های مسلح کمک کردند که کاری شود تا هزاران نفر از ساکنان بی‌دفاع حلب محاصره شده و به مرگ محکوم شوند. آیا شما با حس شرمندگی آشنا هستید؟»

پتر پوروشنکو «رییس جمهور» اوکراین. کشوری که به جنگ علیه شهروندان خود در دونباس ادامه می‌دهد گفت: «اتحاد شوروی باز هم زندگی می‌کند. شوروی در اسناد و «بلووژسکایا پوشچا» وجود ندارد. شوروی در اذهان وجود دارد. به این معنا شوروی تا به حال هم خاکسپاری نشده و اوکراین در حال حاضر برای آن می‌جنگد که ایده احیای شوروی از سر های افراد مریض بیرون برده شود. وسیله این کار برای ما — اتحادیه اروپا است».

مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا گفت: «من حاضرم با جیمز ماتیس وزیر جدید دفاع آمریکا کار کنم و با تجاوز روسیه به ناتو مقابله کرده و تنش‌ها با مسکو را کاهش داده و به همکاری با روسیه در حل موقعیت در سوریه ادامه دهیم. اما این به معنای آن نیست که برخورد ما به روسیه مانند کشوری برابر حقوق باشد. روسیه — رقیب استراژیک غرب است و ما باید از این وضعیت آگاه باشیم».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала