وعده های امریکا برای گسترش مانور نظامی اروپا و مقابله با روسیه

© AP Photo / Virginia MayoСкульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе
Скульптурный символ около штаб-квартиры НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون فرمانده نیروهای نظامی امریکا در اروپا اظهار کرد که کشورهای ناتو روی تعامل با متحدینشان برای برگزاری رزمایش در اروپا تمرکز بیشتری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال تیم ری معاون فرمانده نیروهای نظامی امریکا در اروپا اظهار کرد که کشورهای ناتو روی تعامل با متحدینشان برای برگزاری رزمایش در اروپا تمرکز بیشتری می کنند.

ری وعده داد که ابعاد مانور نظامی اروپا را گسترده تر خواهد کرد و این سازمان برای پیشگیری و مقابله با شرایط بحرانی آماده می شود.

ری همچنین توضیح داد:«این بخشی از تلاش های ما برای مقابله با تهاجم روسیه و دفاع از تمامیت ارضی کشورهای متحد ناتو، آزادی، شکوفایی و صلح در اروپا است».

کشورهای عضو ناتو با اعزام نیروهای خود از جمله نیروهای هوایی برای تعامل با گروهان دیگر همکاری می کنند. علاوه بر این، اعضای ناتو قصد دارند زیرساخت های داخل کشور را تقویت کرده و ذخایر مادی و مهمات در اروپا ایجاد کنند.

به گفته رویترز، ری از حضور 2،8 هزار واحد نظامی در بندر آلمان استقبال کرده و گفت که این تجهیزات در مانور نظامی امریکا و لهستان که اواخر ژانویه برگزار خواهد شد، شرکت می کنند. در این مانور تقریبا چهار هزار سرباز امریکایی حضور خواهند داشت. تانک ها و تجهیزات حمل و نقلی که قبلا از آن صحبت شده بود تنها بخشی از نیروهای نظامی در مانور خواهد بود، علاوه بر این نیروهای فضایی، سایبری و هوایی و دریایی نیز در برنامه گنجانده شده اند.

پیشتر سرگی لاوروف وزیر امور خارجه امریکا گفته بود که سیاست های ناتو برای مقابله با روسیه نگران کننده است، زیرا موجب برهم خوردن ثبات استراتژیک در اروپا می شود. به گفته وزیر روس، زیرساخت های نظامی به مرزهای روسیه نزدیک شده اند و واحد های نظامی را در این منطقه مستقر کرده اند، علاوه بر این، تعداد مانورها و ابعاد آن پیوسته بیشتر می شود، بدون اینکه احداث سیستم دفاع ضدموشکی را متوقف سازند. لاوروف از این مساله اظهار تاسف کرد که ناتو از گفتگوهای حرفه ای با روسیه بیرون رفته است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала