شوک به فوتبال ایران

© AP Photo / Victor R. Caivanoشوک به فوتبال ایران
شوک به فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شوک به فوتبال ایران با تایید استعفای «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رسما به فوتبال ملی کشور وارد شد تا در فاصله اندکی بیشتر از دو ماه به آغاز مرحله برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، فوتبال ملی در آستانه دگرگونی اساسی قرار گیرد و میوه آن را حریفان ایران در مرحله برگشت بچینند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مرد پرتغالی فوتبال ایران در آخرین دقایق شنبه شب در صفحه شخصی خود نوشت: بعد از جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال ایران که پنج ساعت به طول انجامید، استعفای کتبی خود را از سمت هدایت تیم ملی ایران تقدیم کردم.
وی گفت که این یک بازی دو سر باخت است. در این نشست به این نتیجه رسیدیم که هیچ گونه شرایطی برای ادامه طرح آماده سازی جام جهانی وجود نداشته و مخالفت های همیشگی توسط سرمربیان باشگاه ها با برنامه های فدراسیون و سرمربی تیم ملی وجود دارد.
کی روش گفت: بعد از گذراندن یک سال بدون شکست و قرار گرفتن در رتبه نخست مرحله گروهی مقدمانی جام جهانی و قرار گرفتن نام ایران در رتبه نخست رده بندی فیفا در آسیا، فدراسیون فوتبال ایران نیز تایید کرد که اقتدار و نه شرایط لازم برای اجرای طرح آماده سازی تیم ملی وجود ندارد.
استعفای کی روش در چنین شرایطی می تواند بدترین اتفاق فوتبال ما باشد، زیرا تیم ملی در ماه های آینده بازی های بسیار سخت و دشواری پیش رو دارد که دامن زدن به این مسایل، می تواند فوتبال ما را برای حضور در جام جهانی روسیه با دشواری بیشتری روبرو کند.
تغییر احتمالی سرمربی تیم ملی در این شرایط به نفع فوتبال ما نخواهد بود، زیرا در فرصت باقیمانده، مربی جدید نمی تواند به مسایل فنی، تاکتیکی و روحی بازیکنان مسلط شود.
«مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال ایران در جدیدترین اظهارنظر خود پس از رسانه ای شدن اختلاف نظر یکی از مربیان باشگاهی با برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران، از تدبیر سخن گفت و تاکید کرد که «از رسانه ها ناراحت است». اما هیچکس به او نگفت که «تدبیر فدراسیون باید پیش از بروز این اختلاف خود را نشان می داد».
فوتبال ایران در سال های اخیر همواره با حاشیه هایی روبرو بود که اگر در همه این سال ها، فدراسیون نشین ها اندکی تدبیر داشتند، می توانستند آن را مدیریت کنند، نه آنکه لبخند نثار ملت کنند و بگویید: امیدواریم مشکلات حل شود.
گویند: آزموده را آزمون خطاست. در شرایط امروز البته دیگر لبخند نیست، اما همچنان از تدبیر نیز خبری نیست.
کی روش و برانکو هر دو از مربیان خوب فوتبال ایران هستند که توانستند دل هواداران را بدست آورند، تیم های هر دو نیز در رده ملی و باشگاهی موفق بوده اند، قطعا هیچکدام از دو مربی در صدد حاشیه سازی برای تیم خود نبوده و نیستند، اما چرا روند امور به سمتی هدایت شد که اکنون هر دو تیم با حاشیه روبرو هستند. پرسپولیس با شماری از بازیکنانی که آینده ملی خود را در خطر می بینند باید تمرین کند و ملی پوشان فوتبال ایران در آستانه از دست دادن مربی خود هستند که با او در همه این سال ها انس و الفت گرفته اند.
قطعا عامل اصلی بروز رخدادهای پیرامون تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرطرفدار پرسپولیس کسی نیست جز فدراسیون نشین ها که نتوانستند فضا را مدیریت کنند.
اکنون شاید بتوان مرد پرتغالی را از تصمیمی که گرفته است منصرف کرد و به او همچون گذشته وعده داد، اما همچنان گذر ایام آبستن حوادث خواهد بود که اگر تدبیری اندیشیده نشود این بار فرصت جبران نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала