درخواست ايران برای رسيدگى به نقض حقوق مسلمانان در ميانمار

© Sputnik / Fedor Vilnerدرخواست ايران از سازمان ملل براى رسيدگى به نقض حقوق مسلمانان در ميانمار
درخواست ايران از سازمان ملل براى رسيدگى به نقض حقوق مسلمانان در ميانمار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در نامه اى به آنتونيو گوترش دبير كل سازمان ملل متحد خواستار مقابله با نقض حقوق مسلمانان در میانمار شد.

درگيرى در ايالت راخين ميانمار بعد از آن شدت گرفت كه از جانب شبه نظاميان از قوم روهينگيا (بنگال هاى ساكن ميانمار) كه عمدتا به سلاح هاى سرد مجهز هستند در ماه اكتبر و نوامبر سال گذشته سرى حملاتی به پست هاى مرزى و واحدهاى نظامى دولت صورت گرفت. در پاسخ نيروهاى دولتى شهرك هاي محل اقامت شبه نظاميان را پاكسازى كردند كه در پى آن شهروندان اين مناطق نيز كشته و يا زخمى شدند. حدود ٣٠ هزار مسلمان روهينگيا ناچار به ترك منازل خود شدند.

نمايندگان سازمان هاى حقوق بشر و برخى از كشور هاى مسلمان از جمله مالزى، اقدامات نيروهاى ميانمار در ايالت راخين را "نسل كشى روهينگيا" ناميدند.

آقاى ظريف همچنين در نامه خود افزود كه از دولت ميانمار انتظار می رود نسبت به حفظ حقوق مسلمانان روهينگيا اقدام فورى و مؤثر انجام دهد. او همچنين از گوترش خواست كه دولت ميانمار شرايط دريافت كمك هاى بشر دوستانه از طرف جامعه جهانى و به خصوص جهان اسلام را فراهم آورد. روز جمعه سازمان اعلام كرد كه بازرسان و كارشناسان خود را براى بررسى شرايط روهينگيا به ميانمار خواهد فرستاد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала