دیپلمات فرانسوی: سرنوشت اسد را مردم سوریه تعیین خواهند کرد

© AFP 2023 / Pierre AndrieuФранцузский политик Жан-Люк Беланшон в Париже
Французский политик Жан-Люк Беланшон в Париже - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ملانشون:؛ باید با ایران صحبت کنیم، زیرا این کشور هر ایرادی هم داشته باشد، امروز در درگیری های سوریه نقش کلیدی ایفا می کند؛

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تاس، ژان لوک ملانشون رهبر حزب چپ فرانسه که در انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه نیز کاندید شده اظهار کرد که سرنوشت بشار اسد رهبر کنونی جمهوری سوریه را باید مردم این کشور تعیین کنند و نه جامعه بین الملل.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «چطور می توان اوضاع سوریه را حل و فصل کرد؟ باید انتخابات برگزار کرد. می خواهند ما را متقاعد کنند که برگزاری انتخابات سخت است، اما اینطور نیست: برگزاری انتخابات بسیار راحت تر و ارزان تر از بمباران بی هدف تمام می شود. در عین حال مردم این کشور باید برای سرنوشت اسد تصمیم گیری کنند و نه سایرین».

ملانشون با نظر و انتقادات پاریس از روسیه به خاطر مشارکت در عملیات نظامی سوریه موافق نیست. وی می گوید: «روسیه با تروریسم مبارزه می کند. فرانسه هم از این مساله نفع می برد».

گفتنی است که نه تنها حزب چپی فرانسه نسبت به نقش پاریس در حل و فصل درگیری های سوریه تردید دارد، بلکه لیبرال — محافظه کاران فرانسوی نیز با دیده تردید به این مساله نگاه می کنند. فرانسوا فیون نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب «جمهوری خواهان» می گوید که کاخ الیزه از مدت ها پیش باید تاکتیک خود را تغییر می داد.

وی در ادامه توضیح می دهد: «من می گویم که سیاست ما در چهار سال گذشته با شکست روبرو بوده و درگیری های داخلی در سوریه تشدید شده است. آیا زمان آن نرسیده که به این همه خشونت پایان بدهیم؟ نه، باید اعتراف کنیم و سپس راه دیگری را پیش بگیریم.

فیون معتقد است که گفتگوی مستقیم با همه بازیگران حاضر در درگیری های سوریه و حتی دولت بشار اسد که پاریس از اوایل بحران سال 2011 تماس های خود را با آن حفظ کرده است، تنها راه حل این مساله می باشد. برای متوقف کردن این جنگ باید رسویه را به مذاکره با اروپا دعوت کنیم؛ باید با ایران صحبت کنیم، زیرا این کشور هر ایرادی هم داشته باشد، امروز در درگیری های سوریه نقش کلیدی ایفا می کند؛ ما باید به این مساله فکر کنیم که شاید با انعقاد موافقتنامه ای که اعتبار بین المللی داشته باشد، بتوانیم جلوی این همه خشونت را بگیریم. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала