تقویت همکاری ایران و جمهوری چک

© Fotolia / Kaprikfotoتقویت همکاری ایران و جمهوری چک
تقویت همکاری ایران و جمهوری چک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جمهوری چک در ایران با رئیس اتاق تهران ملاقات کرد و تاکید نمود که سفارت خانه آمادگی برای همکاری و تقویت مناسبات اقتصادی بنگاه های دو کشور را دارد.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران اطلاع داد ،«اسوا پپلوک چومبا» سفیر چک در ایران به همراه رایزن بازرگانی سفارت جمهوری چک به دیدار رئیس اتاق بازرگانی تهران آمد و این در حالیست که اتاق تهران قصد دارد یک هیات بلندمرتبه تجاری را کمتر از یک ماه دیگر به پراگ اعزام کند.
سفیر چک در این دیدار با اشاره به رفت‌و‌آمد چندین هیات اقتصادی میان دو کشور پس از امضای توافق هسته‌ای سال گذشته، گفت: علاوه بر آنکه صاحبان کسب‌و‌کار در دو کشور از بازگشایی مناسبات دو طرف استقبال بالایی کرده‌اند، رفت‌و‌آمد مقامات سیاسی نیز طی این مدت تشدید شده است و این اتفاقات نوید گسترش همکاری‌های گسترده اقتصادی را می‌دهد.
سفیر چک به برگزاری اولین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری چک که در پراگ برگزار شد اشاره کرده و بیان داشت: در این اجلاس دو کشور به توافقات اقتصادی مهم از جمله سرمایه‌گذاری مشترک دست پیدا کردند.
سفیر جمهوری چک با بیان اینکه مانع جدی بر سر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور، تعاملات بانکی است، گفت: برای رفع این مشکل نیز مقامات بانکی و پولی دو کشور مذاکراتی داشته‌اند و امیدواریم توافقات به دست آمده در این زمینه هرچه سریع‌تر نهایی شود.
رییس اتاق تهران ابزار امیدواری کرد که برنامه‌های هیات تجاری ایران در چک به خوبی پیش برود و به نتایج قابل قبولی برسد که موجب توسعه همکاری‌های دوجانبه شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала