فرانسه اقدامات روسیه در سوریه را محکوم کرد

© AFP 2023 / Frederick FlorinГлава МВД Франции Бернар Казнев
Глава МВД Франции Бернар Казнев - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«نخست وزیر فرانسه ابراز امیدواری می کند که «روسیه و شرکایش بتوانند درگیری های نظامی را در این کشور پایان دهند».

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، پاریس تمامی اقدامات روسیه در قلمروی سوریه را محکوم کرده و معتقد است که این اقدامات منجر به استمرار درگیری ها می شود. پاریس در عین حال امیدوار است که تلاش های مسکو و شرکایش به آتش بس بینجامند.

برنار کازنف نخست وزیر فرانسه ضمن ایراد این سخنان تاکید کرد: «ما قاطعانه اقدامات روسیه در سوریه که در نتیجه آن درگیری های نظامی استمرار یافته و مردم غیرنظامی به دست نیروهای بشار اسد کشته می شوند را محکوم می کنیم».

کانال رادیویی فرانس اینتر به نقل از وی می گوید: «نخست وزیر فرانسه ابراز امیدواری می کند که «روسیه و شرکایش بتوانند درگیری های نظامی را در این کشور پایان دهند».

کازنف می گوید که فرانسه پیوسته مشغول گفتگو با روسیه است. شورای امنیت سازمان ملل متفق القول در روز شنبه پیشنهاد روسیه و ترکیه را در خصوص حمایت از آتش بس در سوریه تصویب کرد.

با این حال، برخی اعضای شورای امنیت در سخنان خود تاکید کردند آماده پذیرفتن این قطعنامه با شرایط خاص هستند. ارتش سوریه و گروهک های مسلح در قلمروی سوریه از نیمه شب 30 دسامبر به رژیم آتش بس پیوسته اند. با این وجود، موافقتنامه مذکور دو گروهک تروریستی جبهه النصره و داعش را در فهرست اپوزیسیون مسلح سازش پذیر وارد نکرده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала