حملات هوایی ترکیه و روسیه به مواضع داعش در شمال سوریه

© Photo / Official VK account of the Ministry of Defence of the Russian FederationРабота инженеров Международного противоминного центра Вооруженных Сил России в освобожденном Алеппо
Работа инженеров Международного противоминного центра Вооруженных Сил России в освобожденном Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب افکن های ترکیه و روسیه به مواضع گروهک تکفیری داعش در شمال سوریه حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، بمب افکن های ترکیه و روسیه به مواضع گروهک تکفیری داعش در شمال سوریه حمله کردند.

به گزارش منابع خبری، هواپیماهای ترکیه و توپخانه 22 شبه نظامی داعش را طی یک شبانه روز گذشته در سوریه منهدم کردند. نظامیان ترک تاکید کردند که هواپیماهای روسیه چندین هدف را در مواضع داعش واقع در الباب نشانه گرفته و منهدم ساخته اند.

اواخر ماه دسامبر رییس جمهور ولادیمیر پوتین درباره توافقات صورت گرفته در خصوص آتش بس در سوریه و شروع مذاکرات صلح خبر داد. سه سند در این چارچوب به امضا رسیده است: سند اول بین دولت سوریه و اپوزیسیون مسلح برای رژیم آتش بس در قلمروی سوریه، سند دوم اتخاذ مجموعه اقدامات برای کنترل بر رژیم آتش بس در کشور و سند سوم، اظهار آمادگی برای شروع مذاکرات صلح آمیز و حل و فصل مشکل سوریه است. موافقتنامه حاضر بدون مشارکت گروهک های تروریستی مسلح «جبهه النصره» و «داعش» تنظیم شده است.

ارتش ترکیه روز 24 اوت عمیات «سپر فرات» را علیه شبه نظامیان داعش آغاز کرد که در آن اپوزیسیون سوریه نیز شهر مرزی جرابلس در شمال سوریه را تحت کنترل گرفت و در حال حاضر به الباب حملاتی را انجام می دهند. پیشتر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفته بود که هدف از انجام این عملیات پاکسازی مناطق از تروریست ها تا مساحت 5 هزار کیلومتر مربع و ایجاد منطقه امن برای استقرار پناهجویان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала