گزارش و تحلیل

روس های جدید

© Sputnik / Vladimir Sergeevساختمان وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ورزشکارانی که خواهان دریافت شهروندی روسیه هستند.

در این اواخر خارجیان بیشتری  که خواهان  زندگی در روسیه هستند  ، شهروند فدراسیون می شوند. « اسپوتنیک» در باره  افراد مشهوری  تعریف می کند  که شهروندی روسیه را دریافت کرده اند و یا  خواهان دریافت شهروندی روسیه هستند.

© Sputnik / Alexei Druzhininولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مقرر نمود درخواست اتسیو گامبا مربی ارشد تیم جودو
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  مقرر نمود  درخواست  اتسیو گامبا مربی ارشد  تیم جودو   - اسپوتنیک ایران
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مقرر نمود درخواست اتسیو گامبا مربی ارشد تیم جودو

مربی منتخب  روسیه در ورزش جودو

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  مقرر نمود  درخواست  اتسیو گامبا مربی ارشد  تیم جودو  روسیه در خصوص دریافت شهروندی روسیه پذیرفته شود.  تیم جودوی مردان روسیه  تحت  رهبری گامبا، در المپیاد  سال 2012  در لندن  برای نخستین بار  در  تاریخ موجودیت خود مدال طلا را دریافت کرد.

 

 

 

 

© Sputnik / Vladimir Pesnyaآیا شهروندان ایران به دریافت "پاسپورت طلایی روسی" علاقمندی نشان خواهند داد؟
آیا  شهروندان ایران به دریافت پاسپورت طلایی روسی علاقمندی نشان خواهند داد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا شهروندان ایران به دریافت "پاسپورت طلایی روسی" علاقمندی نشان خواهند داد؟

فوتبالیست رومان نویشندتر ، 30 ماه مه شهروندی روسیه را دریافت کرد و  یک روز بعد در ترکیب تیم  روسیه در مسابقه دوستانه با تیم چک بازی کرد.  از ماه ژانویه در باره اعطای شهروندی روسیه به  فوتبالیست 28 ساله صحبت شده بود  اما پس از طی  روند ضروری  نویشتدتر  توانست یک روز  به « بن» پرواز کند و پس از انکار تابعیت آلمان،  شهروند فدراسیون روسیه بشود.

نویشتدتر در  مصاحبه با آژانس««R- Sport گفت: « ابتدا درخواست تقاضای تابعیت روسیه را کردم و  می خواستم  تابعیت آلمانی را نیز حفظ کنم، اما آلمان  با تابعیت دوگانه مخالفت کرد.  حدودا اواخر  ماه مارس بود.  در آن زمان نمی دانستم بهترین راه حل چیست.  زیاد فکر کردم  و نهایتا تصمیم گرفتم  تابعیت فدراسیون روسیه را  بگیرم.  زیرا ریشه های خانوادگی من با روسیه در ارتباط است،  مادرم روس است ، مادربزرگ و خاله ام در روسیه زندگی می کنند.  بدین ترتیب  پس از انکار تابعیت آلمان، شهروند روسیه شدم».

نویشتدتر در « دنپروپطروفسک » (دنپر کنونی) متولد شد. پدرش پطر نویشتدتر  اهل  شهر  کالینی قرقیزستان شوروی  بود ولی بعدا  تابعیت آلمان را دریافت کرد  و در سه بازی  در تیم منتخب فوتبال قزاقستان بازی کرد.   از ژوئیه سال 2016 میلادی ، نویشتدتر  در باشگاه  ترکی « فنرباغچه«  بازی می کند و تا قبل  از آن  در باشگاه های آلمانی « شالکه»، «  ماین» ، « باروسی» (مِنخِنگِلادباخ)  و  در دو مسابقه دوستانه  در تیم منتخب آلمان بازی کرده است.

فوتبالیست های برزیلی با تابعیت روسی

 

© Sputnik / Alexander Vilfماریو فرناندس فوتبالیست برزیلی
ماریو فرناندس  فوتبالیست برزیلی - اسپوتنیک ایران
ماریو فرناندس فوتبالیست برزیلی

ماریو فرناندس  فوتبالیست برزیلی،  مدافع باشگاه « تسکا»  مسکو در ماه ژوئیه تابعیت روسیه را دریافت کرد.  در ماه سپتامبر، کمیته اجرایی  اتحادیه فوتبال  روسیه، پس از آنکه فرناندس از حق  بازی  در تیم روسیه برخوردار شد،  اجازه صدور  شهروندی ورزشی روسیه به وی را صادر کرد.  فرناندس در سال 2012 به باشگاه « تسکا» پیوست  که قبل از آن،  در باشگاه برزیلی « گِرِمیو» بازی می کرد.

 

 

 

 

 

© Sputnik / Vladimir Pesnyaفوتبالیست دیگر برزیلی به نام « ژوآئوزینو» تابعیت روسیه را دریافت کرد
فوتبالیست دیگر برزیلی به نام « ژوآئوزینو» تابعیت روسیه را دریافت کرد  - اسپوتنیک ایران
فوتبالیست دیگر برزیلی به نام « ژوآئوزینو» تابعیت روسیه را دریافت کرد

فوتبالیست دیگر برزیلی به نام « ژوآئوزینو» تابعیت روسیه را دریافت کرد و یکی از بازیکنان تیم  « کراسنودار» روسیه شد.  واندرسون، هم باشگاهی  و هموطن او  نیز  جهت  دریافت تابعیت  روسیه  ابراز تمایل کرد  ولی گفت فعلا 5 سال اقامت در روسیه  برای دریافت شهروندی  سپری نشده است.  از سال 2012، وی در  تیم « کراسنودار» بازی می کند.  آری،  فوروارد برزیلی  « کراسنودار»  نیز برای دریافت  تابعیت روسیه ابراز تمایل کرده است تا لژیونر در  مسابقات قهرمانی به حساب نیاید.

 

 

 

 

© Sputnik / Said Tsarnaevخوزه مائوریسیو هافبک برزیلی
خوزه  مائوریسیو هافبک  برزیلی   - اسپوتنیک ایران
خوزه مائوریسیو هافبک برزیلی

خوزه  مائوریسیو هافبک  برزیلی  باشگاه فوتبال « زنیت»در ماه ژوئیه  اعلام نمود که  مایل است شهروندی روسیه را دریافت کند  و مخالفتی با  بازی در تیم منتخب روسیه ندارد.  این فوتبالیست برزیلی از سال 2012  در  مسابقات  روسیه بازی می کند.  از سال 2016 در تیم فوتبال سنت پطربورگ بازی می کند.

 مارکس مایکون، مهاجم برزیلی  از سال 2012 میلادی  که در باشگاه  فوتبال « لوکوموتیو»  نیز گفت که مخالف دریافت  تابعیت روسیه نیست.

 

 

© Sputnik / Sergey Mamontovیولیا ماناگارووا هندبالیست
یولیا ماناگارووا  هندبالیست - اسپوتنیک ایران
یولیا ماناگارووا هندبالیست

در ماه مارس  یولیا ماناگارووا  هندبالیست  باشگاه « راستوف کنار دن»  که قبلا در  تیم اکراین بازی می کرد شهروندی روسیه را دریافت کرد.

 

© Sputnik / Vladimir Vyatkinیلیزاوتا آشورکووا دوچرخه سوار
یلیزاوتا آشورکووا دوچرخه سوار   - اسپوتنیک ایران
یلیزاوتا آشورکووا دوچرخه سوار

 

 

 

 

 

 

در ماه ژوئیه   یلیزاوتا آشورکووا دوچرخه سوار  25 ساله  متولد اکراین  شهروندی روسیه را دریافت کرد.  آشورکووا در سال 2009، مدال برنز  مسابقات قهرمانی جهان در رشته دوچرخه سواری را برای اکراین  بدست آورد.  در ماه اکتبر  آشورکووا  در ترکیب تیم روسیه در مسابقات قهرمانی اروپا در رشته دوچرخه سواری  شرکت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала