بابانوئل قاتل؛ جزییات جدید انفجار اخیر ترکیه

© AFP 2023 / Ihlas News AgencyСпасатели на месте теракта в ночном клубе Стамбула
Спасатели на месте теракта в ночном клубе Стамбула - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عده ای می گویند که قاتلین فریاد «الله اکبر» سر می داده و بین خود به زبان عربی صحبت می کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع محلی در ترکیه، 39 نفر شامل 16 خارجی و یک افسر پلیس در انفجار ترکیه جان خود را از دست دادند. علاوه بر این، 69 نفر در بیمارستان بستری هستند که تعدادی از نظر جسمانی وضعیت نامناسبی دارند. نتیجه گیری های اولیه این اقدام تروریستی در استانبول که شب سال نو رخ داد به این قرار است: تروریست قاتل موفق به فرار شده است و یک منبع پلیس تایید می کند که بعد از حادثه او را منهدم کرده اند، اما منابع دیگر تا کنون به دنبال ردپایی از قاتل هستند.

در محل حادثه 700 نفر جمع شده بودند تا سال گذشته را بدرقه کرده و به پیشواز سال نو بروند. این افراد در یکی از کلوپ های منطقه قدیمی شهر جمع شده بودند. ساعت یک و سی دقیقه به وقت استانبول، شخصی با لباس بابانوئل وارد کلوپ می شود. رخی می گویند که آنها دو یا حتی سه نفر بودند. قاتل یا قاتلین با اسلحه خودکار کلاشنیکوف به سمت حاضرین در کلوپ شلیک کردند.

بعد از صدای شلیک بلافاصله افراد روی زمین دراز می کشند و عده ای مجروح و کشته می شوند.

این کلوپ یکی از نقاط پرجمعیت شهر است و بنا به گفته پلیس، قاتل قصد داشته به میان جمعیت برود تا تعداد بیشتری را به قتل برساند. عده ای می گویند که قاتلین فریاد «الله اکبر» سر می داده و بین خود به زبان عربی صحبت می کردند.

هنوز نیروهای پلیس به نتیجه درستی نرسیده اند و شواهد کافی برای نتیجه گیری در دست ندارند. تحقیقات ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала