گزارش و تحلیل

کاندیدای جدید برای مدیریت سفارتخانه امریکا در روسیه

© Photo / Gage SkidmoreАмериканский политик-республиканец Дана Рорабахер
Американский политик-республиканец Дана Рорабахер - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه ایزوستیا با استناد به منابع ای خبر می دهد که دانا روراباهر و دیپلمات توماس گرِم (مشاور هنری کیسینجر،وزیر اسبق) کاندیداهای اصلی پست سفیر جدید ایالات متحده آمریکا در روسیه می باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایزوستیا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب، پست مقام سفیر آمریکا در روسیه را عنصر کلیدی در عادی سازی روابط دو کشور عنوان می کند. منبع ایزوستیا در محافل سیاسی اظهار کرد که تعیین سفیر جدید به معنای تعویض تیم است. روزنامه در این مورد خاطر نشان می کند که آقای روراباهر در سال 2015 اظهار می کرد که روسیه، تهدیدی برای آمریکا نیست. به نظر وی منبع تهدید، تروریسم رادیکال اسلامی است که هر دو کشور باید مشترکا با آن مبارزه کنند. علاوه بر این، نماینده کنگره، افتخار آشنایی شخصی با ولادیمیر پوتین در سالهای نود را از هیچ کس پنهان نمیکند. دیپلمات توماس گرِم، کاندید دیگر، کارشناس امور مسایل روسیه می باشد.

ولادیمیر باتیوک، کارمند ارشد علمی و رئیس مرکز تحقیقات نظامی- سیاسی دانشکده ایالات متحده و کانادای فرهنگستان علوم روسیه، در مصاحبه با رادیو Sputnik  خاطر نشان کرد که توماس گرِم، واقع بین و مصلحت اندیش می باشد. وی در تفسیر خود می گوید: "توماس گرِم، شخص مصلحت اندیش و شناخته شده در مسکو و طرفدار رفتارهای واقع بینانه در روابط روسیه — آمریکا است. وی طرفدار خارج کردن عنصر ایدئولوژی از قالب روابط است و البته این نگرش بیانگر وجود گزینه مناسب برای مقامات روسیه است".

کارشناس مزبور همچنین اطلاعات رسانه ها مبنی بر دعوت هنری کیسینجر، وزیر اسبق ایالات متحده به تیم دونالد ترامپ مورد تفسیر قرار داده به تحلیل خود ادامه می دهد: "این نشان دهنده آن است که در واقع سیاست آمریکا در وضع بغرنج قرار دارد. ترامپ معتقد است که نیاز به صفحه جدید در روابط وجود دارد. به همین خاطر حضور استاد دیپلماسی آمریکایی و سیاست آمریکا در روابط بین المللی مانند کیسینجر غنیمت است. مشورت و تجربه وی در اینجا اهمیت زیادی پیدا می کند. علاوه بر این امریکا باید از این وضع غیر عادی و بن بست سیاسی خارج شود".

همزمان به نظر کارشناس مزبور نباید توقع حل تمام مشکلات در روابط دوجانبه را داشت. کارشناس حاضر چنین نتیجه گیری می کند: "در روابط روسیه — آمریکا مانند روابط هر کشور دیگری، مشکلات و دشواری ها باید تا حد ممکن حل و فصل شوند و تضاد از میان برداشته شود. مشکلات و تضاد همیشه هستند اما مساله اینجاست که چطور آنها را حل کنیم. اگر در چارچوب گفتگو علاقمندی عادی دوجانبه باشد، در این صورت ما در راه درست حرکت می کنیم".    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала