گزارش و تحلیل

سوء قصد به جان پوتین

© Sputnik / Aleksey NikolskyiПрезидент РФ Владимир Путин на двенадцатой большой ежегодной пресс-конференции
Президент РФ Владимир Путин на двенадцатой большой ежегодной пресс-конференции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یکی از برنامه های تحلیلی شبکه پنجم تلویزیون روسیه درباره تلاش نا فرجام برای سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در باکو صحبت شد که خنثی گردید.

به گزارش اسپوتنیک، در این برنامه تحت عنوان "لحظه حقیقت" درباره چند تلاش سوءقصد به جان رئیس جمهور روسیه صحبت می شود که محافل اجتماعی درباره آنها اطلاعات کافی دریافت نکردند.
آناتولی کارائولوف، مجری این برنامه شبکه پنجم تلویزیون روسیه بر اساس گزارش های منتشره از سوی منابع آزاد به این نتیجه می رسد که از سال 1999 میلادی شش بار برای سوء قصد به جان پوتین تلاش شده است.
در این برنامه گفته می شود در سال 2002، حیدر علییف، رئیس جمهور وقت آذربایجان و نامیک عباسوف، وزیر وقت امنیت ملی این کشور از تدارک سوء قصد به جان پوتین در بکو صحبت کردند. سپس شبکه پنجم تلویزیون روسیه مصاحبه با حیدرعلییف در اینباره را از آرشیو خود پخش می کند.
حیدر علییف در این مصاحبه می گوید:" ما نمی خواستیم خود را تبلیغ کنیم و به این دلیل نگفتیم اما سازمان فدرال امنیت روسیه می داند. انها قبل از فرود پوتین می دانستند که ما عملیات مربوطه را اجرا کردیم. وزیر ما گفت چه وسایلی برای ترور ضبط شدند".
سپس مصاحبه با نامیک عباسوف، وزیر وقت امنیت ملی جمهوری آذربایجان از آرشیو شبکه پنجم پخش می شود.
نامیک عباسوف می گوید:" این پر تحرک ترین عملیات وزارت امنیت ملی جمهوری اذربایجان در امسال بود. این شخص کنعان احمد رستموف، شهروند عراق است که همچنین به القاب و نام های عبدالرحمان بخاری، ابوسعید کردی و کنعان احمدویچ محمدوف در بین تروریست ها شهرت دارد. این شخص در افغانستان و چچن آموزش دیده است. وی به همراه چچن ها جنگیده است. به دشواری می توان گفت که طرح سوء قصد به جان پوتین کی تهیه شده اما وی دارای زرادخانه بزرگ مواد منفجره بود.این سیستم بغرنجی بود که بین بخش فرستنده سیگنال و خود مواد منفجره ارتباط برقرار می کرد. متخصصان ما تا به حال چنین وسایلی برای بمب های دست ساز ندیده بودند. ما دارای اطلاعاتی در اینباره بودیم که وی می خواهد پوتین را در جریان بازدید از باکو ترور کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала