اعتراض بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به مواضع افراطی ترامپ

© REUTERS / Carlos BarriaНовоизбранный президент США Дональд Трамп
Новоизбранный президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو ارشد موسسه تحقیقاتی 'امنیت انسان' هند با نگرانی از تمدید تحریم های ایران در کنگره امریکا تصریح کرد کشورهای اروپایی و آسیایی مانند چین ،ژاپن و هند از سیاست های ضد ایرانی 'ترامپ ' حمایت نمی کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- «دبالینا گوشال» اظهار کرد کشورهای بزرگ آسیایی و اروپایی بعد از لغو تحریم های ایران، روابط گسترده تجاری با ایران آغاز کردند و حاضر نیستند منافع خود را قربانی سیاست های 'ترامپ' کنند.

وی با تقبیح سیاست های ضد ایرانی کنگره و رئیس جمهوری امریکا تصریح کرد این اقدام کنگره امریکا و سخنان ضد ایرانی ترامپ در حالی صورت می گیرد که ایران به تمام تعهدات خود در توافقنامه هسته ای عمل کرده است.

کارشناس راهبردی هند با اشاره به عواقب نقض توافقنامه هسته ای اظهار کرد واشنگتن باید بداند که توافقنامه هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک ، قراردادی دوجانبه نیست که هر وقت امریکا بخواهد بتواند آن را برهم بزند.

وی تصریح کرد این توافقنامه به تائید شورای امنیت سازمان ملل رسیده و جنبه بین المللی پیدا کرده است.

'گوشال 'با اشاره به تلاش 'ترامپ' برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران تصریح کرد به گواهی آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تمامی تعهدات خود در توافقنامه هسته ای عمل کرده و به این ترتیب راه هرگونه بازگرداندن تحریم ها را بسته است.

وی افزود: ایران با امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای، حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد و هیچ کشوری نمی تواند ایران را از این حق محروم کند.

عضو موسسه تحقیقاتی امنیت انسان هند در ادامه با اشاره به اعتراض بسیاری ازکشورها و همپیمانان آمریکا نسبت به مواضع افراطی ترامپ تصریح کرد بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی به این سیاست ها و اظهار نظرها اعتراض دارند.

وی اظهار کرد که جامعه بین المللی سیاست های نژادپرستانه و افراطی ترامپ را نسبت به مهاجران، مسلمانان قبول ندارد و با آن مخالفت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала