کمک های انسان دوستانه دکتر لیزا به سوریه در فرودگاه حیمیم

© Sputnik / Vladimir FedorenkoИсполнительный директор МОО "Справедливая помощь" Елизавета Глинка (доктор Лиза)
Исполнительный директор МОО Справедливая помощь Елизавета Глинка (доктор Лиза) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه اظهار کرد که راه دکتر لیزا باید ادامه پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع محلی، کمک های بشردوستانه الیزابت گلینکا معروف به دکتر لیزا که برای کمک به مردم حلب جمع آوری کرده بود به پایگاه هوایی حیمیم منتقل شد. سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه اظهار کرد که راه دکتر لیزا باید ادامه پیدا کند.

Мир скорбит по погибшим в катастрофе Ту-154 - اسپوتنیک ایران
جهان به یاد قربانیان سانحه ی هوایی توپولوف ۱۵۴ به سوگ نشسته است
شایگو در نشست وزارت دفاع اظهار کرد: «کاری که دکتر لیزا با همراهانش در سوریه انجام داد و کمک به مردم غیرنظامی این کشور، کمک به کودکان و موسسات درمانی، باید ادامه پیدا کند. این کمک ها قرار بود پیش از سال نو به حلب رسانده شود و طبق برنامه باید به دست افراد نیازمند رسانده می شدند».

وی همچنین افزود که نام دکتر لیزا را بر یکی از بیمارستان های شهر برای همیشه ثبت خواهند کرد.

25 دسامبر هواپیمای توپولف 154 وزارت دفاع روسیه که در حال پرواز از فرودگاه "چکالوفسکی" واقع در حومه مسکو به مقصد لاذقیه بود، پس از سوختگیری در فرودگاه آدلر به دریای سیاه سقوط کرد. بیش از 90 نفر از جمله اعضای گروه هنری آواز و رقص «آلکساندروف»، روزنامه نگاران و خانم الیزاوتا گلینکا معروف به دکتر لیزا در این هواپیما بودند. 84 مسافر و 8 خدمه هواپیمای جان خود را از دست دادند.

توپولف 154 پس از برخاستن از باند پرواز، به ارتفاع لازم نرسیده و پس از دور زدن از صحنه رادار ناپدید شد. هواپیما به دریا واقع در شش کیلومتری ساحل سقوط کرد. فطعات لاشه هواپیما در فاصله ای تا 1.5 کیلومتر در امتداد ساحل پراکنده شده و در عمق 50 تا 100 متری قرار دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала