زمین تا نابودی توسط دسته ای از شهاب سنگ ها چقدر وقت دارد؟

© Fotolia / Johan SwanepoelГорящие метеориты в атмосфере Земли
Горящие метеориты в атмосфере Земли - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، ستاره شناسان لهستانی کشف کردند که حدودا بعد از یک میلیون سال، ستاره ای به نام "گلیز ۷۱۰" به طرز خطرناکی وارد منظومه شمسی خواهد شد و می تواند منجر به بمباران زمین توسط دنباله دارهای "ابرهای اورت" شود و در نهایت منجر به فاجعه جهانی گردد.

ستاره شناسان لهستانی کشف کردند که حدودا بعد از یک میلیون سال، ستاره ای به نام "گلیز ۷۱۰" به طرز خطرناکی وارد منظومه شمسی خواهد شد و می تواند منجر به بمباران زمین توسط دنباله دارهای (دنباله‌دار یک گلولهٔ برفی کیهانی است که از گازهای منجمد، سنگ و گرد و غبار ساخته‌شده و تقریباً به اندازهٔ یک شهر کوچک است) "ابرهای اورت" شود و در نهایت منجر به فاجعه جهانی گردد. این پژوهش دانشمندان به طورخلاصه در سایت "گیزمودو" چاپ شده است.

در حال حاضر، ستاره "گلیز ۷۱۰" در فاصله 64 سال نوری از خورشید قرار دارد و در حال نزدیک شدن به آن می باشد. پس از گذشت 1.35 میلیون سال، این ستاره فاصله خود را از خورشید به اندازه 13 هزار واحد نجومی یا 77 روز نوری کوتاه می کند. به این ترتیب، این ستاره در محدوده ابر اورت در یک محدوده کروی در اطراف منظومه شمسی واقع خواهد شد که به اعتقاد دانشمندان، محلی برای تشکیل اجرام یخی و منبع دنباله دارها خواهد بود.

محققان بر این باورند که جاذبه گرانش ستاره "گلیز ۷۱۰"، مسیر اجرام آسمانی را تغییر خواهد داد و بسیاری از آنها را به زمین خواهد فرستاد. با توجه به تخمین های جدید گفته می شود که این ستاره تقریبا پنج برابر نزدیک تر از آنچه قبلا تصور می شد به خورشید نزدیک خواهد شد بنابراین خطر برخورد دنباله دارها با سیاره ما (زمین) بسیار بالا است که این امر می تواند منجر به انقراض زندگی بر روی زمین شود. حدودا هر ساله 10 دنباله دار به سمت خورشید می آیند و این وضعیت 3 تا 4 میلیون سال ادامه خواهد داشت.
جالب است بدانید که ستاره "گلیز ۷۱۰" یک کوتوله نارنجی نسبتا کم نور است که جرم آن حدود 0.6 برابر جرم خورشید می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала