عدم تکریم ورزشکاران و قهرمانان و خروج آنها از ایران

© Sputnikسفیر ایران درمسکو: تهران آماده لغو کامل ویزا با روسیه است
سفیر ایران درمسکو: تهران آماده لغو کامل ویزا با روسیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران درحالیکه معتقدند دولت باید فکری به حال اشتغال و معیشت ورزشکاران کرده و شرایط حضور نخبه‌های ورزشی در تیم‌های ملی را فراهم کند، ابراز نگرانی می‌کنند که زنگ خطر پناهندگی، این بار برای ورزشکاران به صدا درآمده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری خانه ملت- عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به خروج برخی ورزشکاران و قهرمانان جهانی از ایران و به تابعیت در آمدن آنها به کشورهای دیگر، گفت: دولت باید فکری به حال اشتغال و معیشت ورزشکاران کند.

صدیف بدری با اشاره به خروج برخی ورزشکاران و قهرمانان جهانی از کشور و به تابعیت در آمدن آنها به کشورهای دیگر، گفت: وقتی به ورزشکاران و قهرمانان جهانی توجهی نمی‌شود و آنها تکریم نمی‌شوند، نمی‌توان از آنها انتظار داشت به پیشنهاد جذاب کشورهای دیگر برای خروج از کشور تن نداده و تابع آن کشورها نشوند زیرا در صورت خروج قادر خواهند بود به عنوان بازیکن اصلی آن تیم‌ها در مسابقات شرکت کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر خروج نخبگان ورزشی، این مشکل در حوزه علمی نیز وجود دارد و نخبگان علمی نیز معمولا با چنین چالش و دغدغه‌هایی مواجه هستند؛ لذا مسئولان مربوطه و دولت باید فکر اساسی به حال این افراد کنند.

وی اظهار داشت: دولت و مسئولان مربوطه باید در این زمینه بحث‌های کارشناسی انجام داده و فکری به حال اشتغال و معیشت ورزشکاران کنند؛ همچنین لازم است به منظور حل این مسأله، منابعی را پیش‌بینی کرده و در اختیار آنها قرار دهند و مجلس نیز باید کمک کند و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و اساسی است.

بدری تصریح کرد: ‌برای جلوگیری از خروج ورزشکاران، باید امتیازاتی که کشورهای خارجی به ورزشکاران ایران می‌دهند در اختیار ورزشکاران داخلی قرار داده شود؛ در چنین حالتی به‌خوبی شاهد خواهیم بود که با عِرقِ وطنی که در بین ورزشکاران وجود دارد، آنها در کشور ادامه فعالیت خواهند داد؛ اما متاسفانه مسئولان، معمولاً زمانی که  ورزشکاران مقامی کسب می‌کنند به استقبال آنها رفته و بعد از یکی دو روز از یادها می‌روند؛ تا زمانی که یک هفته به مسابقات و اردوهای بعدی مانده به آنها توجه می‌شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر در زمینه حل مشکلات، معیشت و اشتغال نخبگان ورزشی و علمی در کشور فکر اساسی نداشته باشیم، در آینده‌ای نه چندان دور از ایران فرار می‌کنند چنانچه تاکنون این اتفاق در بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله کشتی و تکواندو و… افتاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала