بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی متعلق به گروه علوم انسانی هستند

© Fotolia / Zhu Difengنشست 12 دانشگاه بزرگ ایران و روسیه در مهر ماه امسال برگزار خواهد شد
نشست 12 دانشگاه بزرگ ایران و روسیه در مهر ماه امسال برگزار خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جدیدترین آمار آموزش عالی نشان می دهد از میزان بیش از ۴ میلیون دانشجو در کشور، ۵۴ درصد در بخش دولتی تحصیلی می کنند و گروه علوم انسانی و مقطع کارشناسی بیشترین میزان دانشجو در کشور را دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، بر اساس این آمار که مربوط به سال ۹۴-۹۵ می شود، از میان ۴ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۸۳ دانشجوی کل کشور استان تهران با تعداد ۸۷۲ هزار و ۹۶۴ نفر بیشترین میزان دانشجو و استان ایلام با ۳۹ هزار و ۷۰۱ نفر کمترین میزان دانشجو را دارد.

همچنین استان سمنان با ۱۴۶۸۲ نفر دارای بیشترین تعداد دانشجو در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و استان سیستان و بلوچستان با ۳۶۴۸ نفر دارای کمترین تعداد دانشجو در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است. این آمار براساس پیش بینی جمعیت سال ۱۳۹۴ مرکز آمار ایران اعلام شده است و میانگین کل کشور ۵۵۲۰ نفر است.

میانگین درصد دانشجویان زن در کل کشور ۴۶.۱ درصد است و بیشترین درصد دانشجویان زن به ترتیب در استان های البرز، اصفهان و چهارمحال و بختیاری حضور دارند و استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی به ترتیب کمترین میزان درصد دانشجوی زن را دارند.

میانگین درصد دانشجویان دولتی در کل کشور ۵۴.۱ درصد است. استان های خراسان جنوبی، ایلام و سیستان و بلوچستان به ترتیب بیشترین درصد دانشجوی دولتی را دارند و استان های قزوین، مازندران و مرکزی دارای کمترین درصد دانشجوی دولتی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала